Hallo,
Volgens sommige sites is er een treinverbinding tussen Trieste en Pula.
Maar op de italiaanse en kroatische trein websites is daar niks over te vinden.
Heeft iemand misschien meer informatie / ervaring hierover?
Alvast bedankt.
Met de trein van Triest naar Pula wordt een ondoenlijke zaak. Misschien via Ljubljana, maar van Pula rijden volgens mij enkel treinen naar Lupoglav (v.v.), waardoor je eerst in Lupoglav moet zien te komen.
Het beste is in Triest de bus naar Pula te nemen. Deze vertrekt vanaf het treinstation in Triest (zie: http://www.autostazionetrieste.it/index.php?option=com_content&task=view&id=22&Itemid=0 )
Hallo Tom, lees nu dit bericht omdat ik opzoek ben naar gegevens over een heel mooie vakantie die ik had in 1982 in Pula. Met 2 vrienden zijn we met de interrail richting Thessaloniki gegaan. Omdat we na 2 dagen reizen, vanuit Groningen, nog maar in Italie waren met hun wilde treinstakingen, besloten we om zsm naar Istrie te gaan om VAKANTIE te VIEREN! We zijn toen in de buurt van Trieste de grens met Joegoslavie gepasseerd. Dat was een imposante gebeurtenis. Er werd veel kleding (en wat niet meer? Vrouwen en mannen met grote hoeveelheden kleding aan, bv 6 truien aan, 4 jurken, etc.etc.stonden op het station van Trieste om naar Joegoslavie te gaan. Ook herinner ik me dat een sigaar-rokende vrouw in de trein de leiding had over een aantal manlijke smokkelaars waarvan er een zwarte pakketjes onder mijn bank stopte. ) gesmokkeld en enige tijd na deze grens overgang (Na enige onrust in de trein, waarbij menig pakketje het raam uitgegooid werd stopte de trein…..) , midden in de bloedhete nacht werden we, iedere passagier, door de politie ofzo met karabijnen in de aanslag uit de trein gehaald. We moesten een eindje lopen naar het station. We moesten daar met ons allen in een rij staan en onze spullen ter controle afgeven. Omdat wij toeristen waren en eigenlijk het ook een beetje zat waren, want al een lange treinreis vanuit Groningen achter de rug (slapen in de coupe, in de corridor, weinig eten en drinken, warmte, geen douche, vies dus….) werden we opstandig. Nog in de rij staande, met mijn grote plunjezak op mijn schouders, zwaar, riep ik in het engels op in die stationshal dat alle touristen maar terug in de trein moesten stappen zodat we weer naar onze bestemming konden. En weet je wat…………..zo gebeurde het. Wij toeristen gingen terug in de trein, de autochtone bevolking achterlatend en de trein vertrok! Het werd een treinreis door een heel mooi landschap. We deden Sezanja aan, daarna Divaca, Kozina, Podgorica, Roc, Rocjepotje, of zo. Dat zijn de namen die ik zo onthouden heb. En daarna Vodnjan (voddenjan) en Pula. Het duurde ff, maar dan kreeg je wel wat.
Er is dus een spoorlijn naar Pula…….en op Google maps is 't ie terug te vinden. Geweldig!
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?