Adria Magistrale

• San Marko

Ik zag gisteren op de duitse zender Arte HD een mooi documentaire film over de Adria Magistrale, de kustweg langs de Adriatische kust.Geroemd is deze weg als één van de mooiste wegen ter wereld met schitterende panaroma's. Hij is echter ook berucht vanwege de vele ongelukken die vooral in de zomerdrukte op deze weg gebeuren. Van de 30.000 verkeersdoden die Kroatië de laatste 15 jaar getelt heeft, zijn er helaas maar liefst 15.000 op deze weg gevallen. Opletten dus als je de komende maanden deze route neemt! Neem de tijd gewoon, en geniet vooral van deze werkelijk mooie route…

villasanmarko

• Rudy

http://videos.arte.tv/de/videos/fahrt_ins_risiko_4_5_die_adria_magistrale-3826030.html

• kencxz

Ik kan hem helaas niet bekijken, lukt niet!!!

• minites

Bij mij werkt die link niet!!

• Jo

Bij mij doet hij het perfect.

• San Marko

De link werkt wel, maar bij mij kan het filmpje ook niet geopend worden…

Iemand een oplossing?

villasanmarko.com

• lipik

Bij mij werkt het. Ik gebruik Firefox en je moet waarschijnlijk wel Flash geïnstalleerd hebben (en. een nieuwere versie).

• Jo

Ik heb IE8 maar wel de laatste Flash-versie.

• Norbert HR

Krijg een bericht als zijnde dat de video tijdelijk niet beschikbaar, dus valt weinig te zien.

Over de kustweg zelf kunnen we vrij simpel zijn. Je kunt het zo veilig of onveilig maken als je zelf wilt. Ja, de Kroaten rijden er als gekken, maar dat hoeft niet in te houden dat je dat na moet doen. Oftewel ga niet inhalen voor blinde bochten, rij niet te hard, zorg dat er altijd iemand 100 - 150 meter voor je rijdt en dan is er niets aan de hand.

Het stuk van Senj naar Zadar is vrij stil, 90 % gaat bij Senj naar boven om daar op de snelweg uit te komen. Het stuk Zadar - Trogir is prima te doen en van iets onder Omis naar Dubrovnik is, buiten de drukte, zeer goed te doen.

• Jo

'k Vermoed dat de films maar een week beschikbaar blijven. Jammer.