Weet iemand of en hoeveel entree men in dit park moet betalen? Kan men met bus / openbaar vervoer daar naar toe vanuit Selce ? Graag info aub
Op de officiële pagina van het park vind ik in elk geval niets van inkomprijzen. De afstand is nog geen 50 km. Er zijn hier echter andere lezers die beter hun weg vinden op internet voor busverbindingen. Via http://risnjak.hr/?page_id=9 vind je email-adressen van het park. Zij kunnen ook wel antwoord geven.
Het is nog steeds 40 kuna (2 dagen geldig). De prijzen vind je hier :
http://risnjak.hr/?page_id=17&lang=en
Nu is het wel zo dat je het park in kan zonder te betalen. Niet dat ik dat wil promoten, maar als je daar langer verblijft (een week of zelfs 2 weken) dan vind ik het wel wat gek om elke 2 dagen een ticket te kopen. Het is in de praktijk zo dat de meeste bezoekers zelfs geen ticket kopen. Je kan in het hoogseizoen de tickets ook kopen aan de bron van de Kupa dat ook tot het NP behoort.
Vervoer :
Voor zover ik op de hoogte ben van bussen : bus naar Rijeka en daar de bus naar Delnice (= richting Karlovac, Zagreb). In Delnice is het nog 11 km naar Crni Lug (=NP risnjak ingang) Er zijn daar echter maar 2 bussen en die zijn dan gericht op schoolvervoer. Dus eentje 's morgens vroeg en eentje in de namiddag. Ik denk dat je sneller bent door gewoon autostop te doen, men neemt je wel snel mee daar. Als je er bent in de tweede helft van juli mag je mij altijd bellen, ik ben dan in Crni Lug en kan je wel even oppikken… info@kroatie.org
Hans
Je hebt wel een (kleine) kans om een parkwachter tegen te komen die om je ticket kan vragen. Ze vragen er ook wel eens naar in de restauratiegelegenheden.
Op zich vind ik 40 kuna schandalig veel. Risnjak is mooi, maar tot een aantal jaar geleden was het gewoon gratis toegankelijk. Er komen ook heel weinig mensen en dit is niet bepaald de manier om het aantrekkelijk te maken.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?