Beste route

• G

Hallo mensen,

Ik lees op de site van de anwb dat ze druk bezig zijn met de tauerntunnel en dat je er tot eind juni over de andere rijbaan wordt geleidt.

Nu gaan wij waarschijnlijk rond zaterdag 18 juni 's morgens vroeg de tunnel door. Zou dit veel problemen opleveren of is misschien de route graz/maribor een oplossing?

mvg.

• Jo

Wij hebben vorig jaar ook in de eerse helft van juni de tunnel genomen (in beide richtingen, met 2 weken tussen) en geen problemen ondervonden. Ook toen was maar één koker beschikbaar.

Natuurlijk is dit geen garantie voor dit jaar. De wet van Murphy, weet je wel. Het kan alle dagen rustig zijn en net voor jullie er door rijden gebeurt er een ongeval.

• G

Nou, op hoop van zegen dan maar :)

We zijn twee jaar geleden ook door de tunnel gegaan zonder problemen. Ik lees alleen dat er deze zomer erg veel wordt gedaan aan de snelwegen in Oostenrijk. Ik ben benieuwd.

Gr.

• ellen van kooij

Als je naar de Zadar/Split gaat, zou ik via Graz/Maribor rijden. Kost nauwelijks extra tijd en minder kans op files.

• Gerrit Peels

Dat klopt Ellen dat doen wij ook altijd, 1juni weer

• rovinj

gisteren 15 mei er door gekomen normaal door kennen rijden

• G

Nee, het wordt waarschijnlijk Istrie, Rovinj.

• miriam

wij zijn in mdden hoogseizoen door de tunnel geweest zowel heen als terug,

maar wel altijd heel vroeg in de morgen…nooit geen problemen gezien en gehad.

• BrittMarie

Ja, wat voor de ene de beste route is, vind de andere niets aan. Geloof dat ze de laatste 2 of 3 jaar met de tunnels bezig zijn… Als wij naar Kroate, Kvarner-regio gaan, rijden wij altijd ‘binnendoor’ in Oostenrijk. Wel B-wegen maar een prachtig mooi route. Heb je maar 1 tunnel: Felbertauern. Voriges jaar daar ook snachts gereden en kwamen alleen 5 vrachtwagens tegen-de rest sliepen kennelijk nog. Bij dreieck Inntal moet je dan richting Innsbruk ipv Salzburg. Doorrijden tot Kufstein-Zuid (mag zonder vignet) daar richting Kitzbuhl, Lienz. Bij Lienz kun je kiezen om daar de Tauern-autobahn opgaan, heb je alleen de Karawankeltunnel nog. Ligt eraan hoe je wil rijden, je kan daar ook doorrijden tot Udine. Lijk mij de kortste weg richting Istrie. Als je de autobahn niet wil pakken kan je via Plokkenpas rijden, echt en ontzettend mooie route. Niet echt geschikt om met caravan rijden. Pak de kaarten maar bij en zoek de weg uit wat jullie passen. Als je Oostenrijk nadert en hoort dat er file staat op Taurenautobahn, kan je altijd de andrere route pakken. Hele fijne vakantie gewenst! Britt

• anouschka

Wij gaan al enkele jaren via Graz Maribor…. veel vlakker en minder files!

wij gaan overigens ook naar Rovinj… deze route is ongeveer 100 km om…maar het rijd veel en veel relaxer!!