Beste mensen,
Dit forum is een plek waar alle vragen en/of discussies die te maken hebben met Kroatië welkom zijn. Iedereen heeft daarbij recht op zijn eigen mening en iedereen heeft het recht om te reageren op een mening van iemand anders. Wel lijkt het mij logisch dat als je op iemand wilt reageren, dat je dit dan inhoudelijk doet. Reacties die gericht zijn op de persoon verwijder ik dan ook.
De laatste tijd is hier een pittige discussie over Kroatië op gang gekomen. Dat mag en ik heb die discussie met voor- en tegenstanders dan ook vol interesse gevolgd. Enkele dagen terug kreeg ik echter al de eerste meldingen in mijn mailbox binnen van gebruikers die vonden dat een andere gebruiker over de scheef was gegaan. Blijkbaar ben ik in dat opzicht wat makkelijker, want zelf vond ik de discussie, hoewel die op dat moment inderdaad op het randje was, nog alleszins binnen de perken.
Niet lang daarna moest ik echter al de eerste reacties verwijderen van mensen die niets anders toe te voegen hadden dan een persoonlijke aanval op een andere gebruiker. Inmiddels zijn we al zo ver geraakt dat de discussie een herhaling van zetten is geworden en dat er nog maar weinig nieuws aan de discussie wordt toegevoegd. Ik vind het dan ook mooi geweest, ook al omdat ik nu steeds vaker berichten heb moeten verwijderen.
Het gaat mij te ver om de hele discussie te verwijderen, want vanuit beide kampen zijn er interessante berichten geplaatst. Maar ik roep jullie wel op om de discussie ‘Immigreren naar omg Zadar’ vanaf nu met rust te laten. Iedereen heeft nu zijn mening kunnen geven en niemand heeft elkaar van zijn eigen gelijk kunnen overtuigen. Geef elkaar even de tijd om de gemoederen te laten bedaren en wellicht kunnen jullie elkaar dan in een andere context en in een andere posting en op een ander tijdstip nog eens een discussie voeren. Maar nu dus even niet.
Bart