Ik zie hier geen commentaar verschijnen over het bezoek van de paus aan Kroatie.
Hij heeft reeds lofwoorden uitgesproken,maar dat doet hij in elk land waar hij op bezoek komt.
ik denk dat de kroaten niet veel commentaar gaan geven en wij als europeanen nog veel minder.
het bezoek heeft gewoon handenvol geld gekost, geld wat veel beter voor andere zaken kan aangewend worden, maar ja, het is nu éénmaal een katholiek land.
en wat ik nog erger vind, de vorige paus is er enkele jaren geleden nog maar pas geweest.
dus wat is het doel van deze reis??????????????? Volgens mij de bevolking nog maar wat meer geld uit hun zakken kloppen.
laat de paus maar in Rome en de problemen rond pedofilie oplossen, dat zou veel beter zijn dan het geld van de Kroaten te verbrassen.
Rita,
wat ben je scherp/pittig vandaag!?
Als in Hr. ( bijna ) iedereen daarmee happy is wie ben ik om een commentaar te geven? En ja, het is inderdaad een katoliek land ( overgrote meerderheid is katoliek ) en als dat zoveel x 1000 mensen gelukkig maakt…
Wat pedofilie betreft denken we hetzelfde erover alhoewel… er wordt gezegd dat dat probleem is/was van voraal landen uit W-Europa. Dit is niet mijn mening of mijn statement, dit is wat ik gelezen heb, in Dbk e.o. ( incl. Plat ) hebben ze naar mijn weten geen voorbeelden daarvan ( pedofilie van kaltolieke kerk ) en tot voor kort ook nooit van gehoord!!!???
Gr.
Natuurlijk kan de de waarde van alle facetten van het leven in geld uitgedrukt worden. Zeker als men het nut van iets niet inziet is het verleidelijk er een prijskaartje aan te hangen. Feit is dat 300.000 tot 400.000 mensen de moeite hebben genomen de H.Mis met de Paus bij te wonen, in de hoop op een of andere manier geïnspireerd te worden of gewoon om een andere reden erbij te willen zijn. En zaterdag waren nog eens 50.000 jongeren bijeen. Hoeveel het hele bezoek gekost heeft weet ik niet, hoeveel daarvan ten laste komt van de bevolking evenmin. Om het bezoek af te doen als geldklopperij, omdat jezelf het doel niet inziet, lijkt mij in ieder geval kort door de bocht.
En wat betreft de pedofilie. Ik denk niet dat deze, evenals het lange tijd “onder de pet houden” daarvan, typisch een probleem van de katholieke kerk is/was, al lijkt de veelheid van schandalen die de laatste tijd/jaren boven water komt het tegendeel doen lijken. M.i. is pedofilie helaas veel breder in de samenleving geworteld. En dat zou bijna betekenen, om jouw logica te volgen, dat geen enkele president meer uitgenodigd kan worden voor een (staats)bezoek.
Nou Rita, dat is wel heel happige kost wat je daar neerschrijft.
1) kun je dan aangeven hoeveel “handen vol geld” dan wel is?????
2) een pausbezoek heeft enkele jaren terug reeds plaatsgevonden, dus vanwaar nodig dit bezoek??'
Dan kan ik ook wel vragen, was jij vorig jaar op vakantie in Kroatie, zo ja, dan heeft vakantie dit jaar in Kroatie ook weinig nut.
En wat betreft wat het kost, dit bezoek, kan je dan aangeven wie dit dan betaald.
Blijkbaar zijn de Kroaten best wel enthousiast, dus dan mogen de Kroaten misschien zelf beslissen of dit te duur is of niet.
En terecht dat de Europeer er zich niet mee moet bemoeien, net zo min als de Kroaat zich zal bemoeien met een pausbezoek in NL of B.
beste zelande,
ik ga elk jaar naar kroatie, ben nl met een kroaat getrouwd.
ik ken ook de positieve en negatieve kanten van het land, en wat mijn mening ivm de paus betreft: afgelopen winter had ik enkele jongeren uit regio dubrovnik op bezoek. we hadden een gesprek over “de kerk” en tot mijn grote verbazing zei 1 van die jongeren mij dat pedofilie ook in de kroatische kerk voorkomt. dus blijkbaar niet alleen “west-europa”
ik hou in kroatie mijn mening ivm de kerk en politiek voor mij, ik weet, na 26 jaar kroatie, dat de kroaten alleen maar kroatie kennnen en niet openstaan voor andere meningen.
en wat de prijs van het bezoek betreft, het heeft in de kroatische kranten gestaan
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?