Vespa scooters

• zelande

Kan mij iemand zeggen, of er in Kroatie nog Vespa scooters te vinden zijn, met bouwjaar tussen de

1960 en 1970??

Dus de originele Vespa

• Carla

Bram,

Die originele Vespa's zijn nog dagelijks te zien in Kroatië.

• zelande

CCCCCCCCAAAAAAAAAAAAAAAAAAARRRRRRRRRRRRRRRRRRLLLLLLLLLLLLLLLAAAAAAAAAAAAAAAAA,

Stuur mij eens wat foto's van die Vespa's in Kroatie, en wat eventueel de prijzen zijn. Wie weet, moet ik dan wel een keertje naar Kroatie toe om te gaan kijken:)o

• zelande

Maar Carla, dan zitten we in dezelfde kategorie, mijn Vespatjes zijn ook 150 cc, dus ook motorscootertjes. En als ik mijn Vespa nou es opvoer, dan loopt misschien wel net zo hard als die van jou.

Maar dat wil ik helemaal niet. (vliegjes tussen de tandjes)

Ik ga deze week op les, en misschien dat ik dan volgende week wel zonder zijwieltjes mag rijden.

• Carla

Je denkt zeker dat ik hier als een toerist met een fotocamera op m'n buik rondsjouw 8-) Die sleep ik alleen mee wanneer we een uitstapje maken. Op elke parkeerplaats voor motoren en scooters hier kom je, dagelijks, meerdere van die Vespa's uit de jaren 60 tegen. Sommige exemplaren z.g.a.n., andere, ondanks de jaarlijkse ‘APK’, nagenoeg in staat van ontbinding. Ik denk dat het hoog tijd wordt dat je zelf eens naar het zuid-oosten afzakt dan kun je tenminste uit eigen ervaring spreken.

• Carla

Ben bang dat we niet onder dezelfde categorie vallen. De motorscooters hier hebben heel wat meer cc's. Wil je je hier op twee wielen veilig in en door het verkeer kunnen begeven ben je verplicht om over een behoorlijk acceleratievermogen te beschikken, want anders ben je een kamikaze. Verplicht je A-rijbewijs halen dus alvorens je je richting zuid-oost begeeft!