Vincent,
Ben het met je eens, dit land heeft zeker het recht om toe te treden.
Als we dan berichten lezen hier op het forum betreffende staatschuld, etc, dan zijn er wel andere lande die eruit gegooid dienen te worden.
Als een van de eerste NL, dit land heeft een staatschuld van 66% van het BNP en staat op plaats 27.
Daarentegen heeft Kroatie een staat sschuld van 45,2 % van het BNP en staat hiermee op plaats 46 in diezelfde ranglijst.
Daar kan NL nog een puntje aan zuigen.
Begrijp me dan goed dat ik me kwaad kan maken omtrent uitlatingen welke geen basis en geen fundament hebben.
Verder ben ik van mening, dat de EU en de Euro een gedrocht is, wat zijn legitimatie niet verdient.
Sinds de oprichting van de EU is het in alle landen, betrokken bij de EU op elk vlak bergafwaarts gegaan.
De landen welke dan ook nog de EURO hebben het nog zwaarder te verduren.
De staatsschulden zijn massief gestegen, de werkloosheid is massief gestegen, de regulering is enorm gestegen, en de door iedereen geprezen voordelen
zijn ver achterwege gebleven.
Zelfs met import en export binnen de EU staten, loopt het niet vlekkeloos, want elke staat heeft nog steeds eigen wetten en voorschriften, en zelfs het BTW
tarief is nog niet een op een eenheidsnivea tussen de lidstaten.
Een voorbeeld.
Als ik een oldtimer uit USA wil importeren, dan doe ik dat het beste via een Duitse haven, zet de wagen 1 of 2 dagen op een Duits kenteken en ga er dan vervolgens mee naar NL.
Dit om de doodeenvoudige redenen, dat er in BRD een aantal heffingen niet worden geheven,welke bij direktimport in NL wel betaald dienen te worden.
Maar omdat de wagen in Duitsland is ingevoerd, dus geregistreerd, kan ik probleemloos deze wagen nu ook naar NL brengen en importeren, maar dan wel zonder deze extra kosten.
Ik dacht dat EU een ander opzet voor ogen had.
Paarden instrooi, bv Vlas.
In Frankrijk betaal ik voor dit produkt 19 % BTW in Duitsland 7 % en in Belgie kost ditzelfde produkt 6%.
En zo kunnen we de lijst onuitputtelijk verder voeren
Dat hier 72.000 ambtenaren voor nodig zijn is mij een raadsel.