hotel omg. Graz-Maribor

• jolien

Hallo,

mijn vriend en ik gaan dit jaar voor het eerst met de auto op vakantie. We gaan naar Zaton Holiday resort, dalmatie.

We moeten uit Assen komen en zitten er aan te denken om tussen Graz-Maribor te gaan overnachten. Denken jullie dat deze reis goed te doen is in 1 dag?

We hebben geen aanhanger en geen tent oid, dus willen slapen in een hotel/motel oid. Hebben jullie tips voor een goed adresje (waarvoor we niet te ver van de snelweg af moeten en wat niet te duur is)?

We rijden op maandag en zullen dus dinsdag in Zaton aankomen.

En moeten we een hotel reserveren denkt u?

• Carla

In de blauwe kolom, aan de rechterzijde van deze pagina, bevindt zich een ‘zoekscherm’. Even zoeken op ‘overnachting Graz Maribor’ en de suggesties rollen eruit.

• zelande

Je kunt ook kijken of er misschien een Vespa voor de deur staat, dan wordt het gezellig

• L

Rijd 2 x per jr naar Kroatie, elke x via Graz/Maribor.

Vertrek Adam meestal op vrijdag om 05:45, aankomst Zabok/Oroslavje rond 19:00, circa 1300 kms.

Als je bereid ben om nog een paar kms extra te rijden kan ik je volgende hotels/motels doorgeven;

In Maribor zelf zijn er meerdere hotels, geen ervaring ermee, hetzelfde geldt voor Ptuj.

Hotel Roskar, 15 min. na Maribor in plaatje Hajdose, niets bijzonder, redelijke eten, schone kamers. ( 3 jr geleden kamers a circa 60 € ) http://www.hotelroskar.com/index.php?option=com_content&task=view&id=2&Itemid=9&lang=english

Nog eens 10 min verder motel Podlehnik, vlakbij Slo/Kro grens.geen ervaring ermee.

45 min na Maribor, in Kroatie, plaatje Zabok - hotel Dvorac Gjalski, oude kasteel - zeer goed ( 560 kuna/80 € p.2 pers incl. ontbijt ). http://www.dvorac-gjalski.hr/

Hetzelfde afslag, plaatje Oroslavje, pansion Zagi redelijk/goed ( net geweest in mei, kamer/2 pers 42 € incl ontbijt ).

Dit alles is te vinden via Google, zie ook tripadvisor.com.

Goede vakantie!

• jolien

bedankt voor de informatie. Echter denken we toch dat we meer richting Oostenrijk willen rijden, omdat mijn vriend alleen rijdt en ik niet.

Ik heb de zoek functie al gebruikt, maar nog geen adres voor ons er uit kunnen halen. Ook weet ik niet of ik wel/niet moet reserveren, vandaar dat ik een nieuw topic plaats..

• Carla

Jolien, wanneer je vriend de enige chauffeur is, is het traject Assen > Graz/Maribor mogelijk een beetje te lang voor één dag. E.e.a. is ook afhankelijk van de weersomstandigheden die dag, de periode wanneer jullie gaan en de verkeersdrukte op die maandag. Kijk bijv. eens naar http://www.pensionmemminger.nl/prijzen.html (gelegen tussen Regensburg en Passau). Mogelijk is dat iets voor jullie. De rest van het traject leg je dan de volgende dag af. Tevens kun je gebruik maken van www.linksundrechts.com/nl.html

Wil je 100% zekerheid hebben dat er een kamer beschikbaar is, reserveer dan op voorhand.

succes!

• L

De door Carla genoemde pension is zeker een aanrader, wij maken op de terugreis al jaren gebruik hiervan.( zie elders berichten over pensionmemminger ). Enige nadeel is dat je in zo'n geval 300 km minder maakt op de eerste reisdag dan door jou gewenst.

( A'dam - Aicha vorn Wald/pension Memminger = circa 850 km, A'dam - Graz = circa 1150 km ). Zelf rij ik ook alleen maar begrijp goed dat niet iedereen 1300 km per dag wil rijden. Zie ook http://www.tripadvisor.nl/SmartDeals-g635763-Leibnitz_Styria-Hotel-Deals.html

Succes!

• Jo

Wij rijden Aalst-Novalja in één dag, hoor. Afhankelijk hoe ik me voel slapen we in Oostenrijk wel een paar uur in de wagen. Maar 't is natuurlijk ruim 100km minder dan vanuit Assen.

• Carla

Wij rijden Zuid-NL>Split ook in één dag, maar zijn met twee chauffeurs. Wanneer ik rijd (Zuid-DE, Oostenrijk, Slovenië tot voorbij Lučko), slaapt mijn man en vervolgens rijdt hij het laatste traject. Dit is echter niet voor iedereen weggelegd, zeker niet wanneer men voor de eerste keer met de auto op vakantie gaat, een onbekende route aflegt en over één chauffeur beschikt.

• jolien

Bedankt voor jullie reacties. Wellicht is rijden tot aan Graz inderdaad wat te ver (12 uur) en dan tweede dag 4,5 uur.

Echter denk ik dat pension memminger net wat te dichtbij is (8.5 uur rijden dag 1) en 7.5 uur rijden dag 2.

Heeft iemand misschien tips voor een hotel tussen Regensburg/Passau en Graz? Misschien ter hoogte van Wels in Oostenrijk?