Markt omgeving porec

• Monique

Beste Lezer,

Vorig jaar zijn wij naar camping beijla uvala geweest, we hebben een geweldige tijd gehad.

Maar wat ik miste waren de markten. Gewoon een markt met plaatselijke producten vis groente snuiterijen etc.

Wie kan mij vertellen waar ik die markten kan vinden, is er ergens een vis markt of visafslag? of gewoon een markt.

hopelijk kan iemand mij helpen

Groetjes monique

• Jo

Zeker in Pula is een grote vismarkt (in de voormiddag) maar dat is natuurlijk een eindje van Porec.

Onze ervaring van de 2 voorbije weken in Novalja (wisten we al langer, hoor): tijdig in de haven zijn. Rond 8 uur legden daar telkens enkele vissersboten aan die recht van de boot hun vis verkochten. Of het volledig legaal is is natuurlijk een ander paar mouwen maar lekker was het wel.

Van een gewone markt (groenten, fruit ed) weet ik niet of die er in Porec is maar het zou me verbazen mocht die er niet zijn. 'k Heb nog ergens een foto van een aantal jaar terug van Porec of Rovinj. Ik zoek ff hoe ik die op het net kan zetten en hier tonen, dan kunnen Robert of Norbert wel uitsluitsel geven waar het is. Maar dat zal voor later in de week zijn, we moeten nog uitpakken, zijn pas sinds gisteren thuis.

• Johan

rechtstreeks van de boot kopen klinkt wel authentiek en pittoresk maar de supermarkt is waarschijnlijk goedkoper.

de visser heeft natuurlijk gelijk door dat je geen lokale bent.

• aggie

hallo

er is wel degelijk een markt in porec

net naast het centrum, zowel groente fruit ,uitgebreid,2slagers,bakker.deze zitten ineen gebouw en daarbuiten is ook een marktje met oude vrouwtjes die hun spullen verkopen zo van het land ,en is nog leuk ook

ook is er een 1 vishal maar wel optijd zijn

wij fietsen er elke dag heen en meteen ff cappucino drinken.

dobre…..

• Jo

In Novalja had de voorbije 14 dagen geen enkele supermarkt verse vis. Ook weinig vlees trouwens. De laatste dagen was er wel meer vlees dan in het begin. Ook de koelkasten met zuivel waren op het eind veel meer gevuld dan in het begin. Naast de boot is er ook een vishalletje. Maar daar was de eerste anderhalve week nauwelijks vis die op de koop toe tegen 9 allemaal weg was. Op het eind was er al meer keuze maar nog moest je snel zijn. De vis was trouwens “geprijsd” daar.

En er is zeker en vast “oplichting” van de toeristen maar aan de boot zag je wel wat anderen betaalden voor een kilo vis. En ik betaalde net hetzelfde.

Wie garandeert je trouwens dat de olijfolie die je bij een plaatselijk boertje koopt “home made” is en niet uit een vat komt dat ze zelf kochten bij een industriële perserij? Wie garandeert je dat de wijn die je bij een plaatselijk boertje 40 kuna de liter betaalt aan een local niet verkocht wordt voor 30 kuna? Ik lig er in ek geval niet wakker van.

• Robert

Je zal op Norbert moeten wachten, want ik ben weliswaar een aantal keer in Poreč en Rovinj geweest, maar ben er niet zo thuis als Norbert. Tenzij er ook een bekend item op de foto staat natuurlijk.

• John

wie kan mij vertellen op welke dag de markt is in porec kroatie en van hoe laat tot hoelaat