surfschool

• glinda en feert

Hallo wij zijn Glinda en Feert en wij willen een surfschool zstarten in Kroatie , wij hebben vele jaren ervaring in het surfen en een klein startkapitaal heeft iemand ervaring met het opstarten van een zaak in Kroatie

• geert wauters

Ik denk dat een surfschool door gediplomeerde mensen wel kan lukken , als wij ginder zijn zien we eerder prutsers die als instructeur

werken

In welke regio willen jullie werken ik zit meestal regio Trogir -Ciovo , daar zijn veel surf mogelijkheden , wijzitten nu al 3 jaar in pension Maruska , vandaar uit amper 250 meter naar het strand en dan lekker surfen

Groetjes Geert

• rita

niet vergeten dat kroatie een moelijk land qua administratie en vergunningen is.

informeer je best eerst voor je begint. het is inderdaad zo dat de eigen bevolking voor gaat, ze zien buitenlanders echt niet graag komen als het op zaken doen aankomt.

dus een gouden raad, kijk eerst de kat uit de boom en informeer je goed

• Robert

In Biograd zit een surfschool, gerund door een Nederlander. Daar zou je eens kunnen vragen wat zijn ervaringen zijn. Ik weet alleen niet meer zo snel hoe hij heet.

• geert wauters

Wij waren jaren in regio Dubrovnik-Cavtat daar was een Brit , engels of iers koppel en zij hadden behalve een surfschool ook een verhuur van jetski's en banana's in de 4 maanden van het seizoen deden ze gouden zaken , genoeg om de rest van het jaar te overbruggen , in het na seizoen klusten ze een beetje bij met boot herstellingen , ze hadden hun zaakjes goed geregeld

• glinda en feert

Dank voor de steun en reactie , maar wij hadden graag meer inside-info gekregen van mensen ter plaatse vooral uit Dalmatie , hoe kan men het niet touristen seizoen overbruggen ik kan niet aan boten klussen of zo misschien in informatica

• rita

weet dat je in kroatie geen werkloosheidsuitkeringen kan krijgen en in de winter is Dalmatie zo goed als dood.

het beste zou zijn dat je de zomers in kroatie werkt en de winters in nederland of belgie doorbrengt en daar dan wat werkt.

ook ik had vroeger het idee om naar kroatie te gaan en een zaak te starten, maar ik weet ondertussen hoe het er daar aan toe gaat en heb beslist om nog even hier te werken en kroatie gewoon als vakantieland te beschouwen.

misschien anders even wachten tot ze toegetreden zijn tot de EU, misschien dat er dan mogelijkheden zijn om de winters te overbruggen.