Tauerntunnel

• MorRon

Vandaag in de krant gelezen: “donderdag 30 juni wordt de vernieuwde tauerntunnel opengesteld” Nu 2x2 rijstroken.

Juist op tijd voor de vakantieperiode, en voor mij want ik vertrek op 7 juli naar Porec. Hopenlijk zal het fileleed hier nu tot het verleden behoren.

• Christiaan

Gelukkig net op tijd open dan, wij rijden er 4 juli door heen op weg naar Porec. Ik kan mij de files van de zomer van '99 nog goed herinneren, toen moesten we allemaal over de Tauernpass rijden op weg naar Vrsar vanwege de brand in de tunnel. De jaren erna via Passau-Maribor gereden omdat we toen richting Zuid Dalmatië reden.

• miriam

rijden al ruim 4 jaar naar kroatie,maar nog nooit fileleed gehad daar.

wij nemen altijd op woensdagnacht deze rit,en dan heb je werkelijk waar nergens last van.

• geert wauters

in 2006 4 uur stil gestaan voor de Tauerntunnel sinds dien nooit meer problemen gehad , inderdaad er doorrijden op woensdag is het beste , normaal vertrok ik op zaterdag , maar ik heb toch nog een paar extra verlofdagen kunnen losweken bij mijn baas , dus vertrekken wij nu woensdag richting Ciovo -Trogir ,

Prettige reis gewenst aan al de vertrekkers

• lavanda

Prettige reis! Fijne vakantie…… Laat je wel wat ijs over in Trogir? bij Dovan?? Wij komen nl. een dag of 10 later….

• lexy

Gisteren door de tunnel gereden.Mooi opgeknapt.

De tweede buis was toen al open.

Geen enkele vertraging gehad.

We reden er om 12.00uur doorheen.

Het wws de hele reis erg rustig.

Totaal 15 uur reistijd nodig gehad

• anouschka

Degenen die er al door gekomen zijn…. merk je nou echt dat het rustiger is???

Wij vertrekken vrijdag 22 Juli vanuit NL….zou de tauern wel raadzaam zijn of toch beter de 100 km om rijden via Graz-maribor??

• JaPa :o)

Anouschka,

Hoe je ook zal rijden, je moet zowiezo in dat weekend rekening houden met drukte op de wegen richting zuiden.

http://www.anwb.nl/binaries/pdf/verkeer/verkeersdruktekalenders/zomer-2011/oostenrijk_verkeersdruktekalender_zomer_2011.pdf

Als er geen file voor de tauerntunnel zou ontstaan omdat er nu 2 tunnelbuizen zijn, zal het hoogstwaarschijnlijk ontstaan bij de tolpoorten voor de katsbergtunnel.

Maar of je daar nu 100 km. voor moet omrijden betwijfel ik!

Een fijne en filevrije vakantie toegewenst door:

JaPa.

http://www.eilandkrkkroatie.nl

• anouschka

ja dat we files kunnen verwachten snap ik in juli

voorgaande jaren reden we dus via Graz-Maribor en weinig file gehad…

nu door de extra buizen bij de tauern gaan we toch twijfelen of we idd die 100 km om moeten rijden…

nouja wie weet komt er een dezer weken nog iemand met ervaringen in de tunnels

• Robert

Zou best kunnen dat er nieuwe files ontstaan bij de tolpoorten vlak na de Tauerntunnel, maar ik denk niet dat deze wachttijd oploopt tot 3 a 4 uur zoals eerder.

Bij de Karawankentunnel zou het later ook sneller vast kunnen lopen, hoewel er vlak daarvoor al veel verkeer richting Italie en andere richtingen kan gaan.

En je hebt natuurlijk nog wegwerkzaamheden die voor problemen kunnen zorgen.

Waar het ergens sneller doorstroomt loopt het elders vaak eerder vast…..

Ik ben wel benieuwd hoe de eerste ervaringen zullen zijn op een “zwarte zaterdag”.