Yep, stok- en stokoud!
Wij vertrekken voor de 3x naar Trogir , Trogir zelf is eerder klein op één voormiddag ben je rond , of je moet een cultuur freak zijn die voor elke bezienswaardigheid een half uur blijft staan . De kathedraal is ZEKER het bezoeken waard , waag je echter niet in de klokkentoren als je hoogtevrees hebt , dat de markt toeristisch is vindt ik fel over dreven OK er zijn kramen met olijfolie in alle vormen , maar de tegenover gelegen , weleens waar kleine vismarkt is tof , vooral als je 's morgens ( voor 8 uur ) gaat is de vis echt levend , ook de vlees “hallen” net naast de markt zijn de moeite waard , je vraagt gewoon een stuk vlees en ze snijden dat uit een homp , sorry ik ben géén beenhouwer ,
Voor het echte leven met je op Ciovo zijn een eiland te bereiken via en brug van amper 100 mt .
Op CIOVO zijn mooie stranden soms wel een beetje druk , maar zéér afhankelijk van de dagen , op weekends bv komen de mensen uit de omligging naar Ciovo net zoals wij naar de kust rijden
Wanneer plan je te vertrekken
Wij vertrekken nu dinsdag 05/07 voor 3 weken .
Elk advies van Carla is zeker meegenomen deze dame is een “expert” van dat gebied ,
Sorry voor diegene die haar oud noemen , ik heb deze dame nog nooit ontmoet , dacht zelfs lang dat ze Belgisch was , maar ik schat haar amper 28 jaar ( groetjes Carla)
Ha Geert,
Je hebt gelijk wat betreft de markt, een deel is inderdaad leuk….vooral het deel wat aan de doorgaande weg ligt.
Maar het deel wat vanaf de parkeerplaats ligt, kan ik niet echt interessant noemen. Het is één verzameling met souvenirs,beeldjes, snorkelsetjes,zwembroeken etc.
Ben erg benieuwd hoe het nu meer richting oude stad is, als het goed is, is die straat inmiddels ook gevuld met kramen.
Wij gaan ook al een aantal jaren die kant op, willen dit jaar ook de stranden op Ciovo bekijken, maar het nadeel lijkt me dat je zo moeilijk van Ciovo afkomt…
Alvast veel plezier daar!!!
Het is inderdaad moeilijk Ciovo op en af tekomen met de auto, aangezien er maar 1 toegangsweg tot het eiland is. Maar je kan je auto ook in Trogir parkeren, naar de boulevard van Trogir lopen en daar op een van de veerbootjes naar Okrug varen. Dan vaar je om de scheepswerf heen en heb je meteen een seaview van alle stranden van Okrug.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?