Vignet Oostenrijk

  • Frank

    Dag beste lezertjes,

    Wij vertrekken binnen 4 weekjes naar Kroatië en dus via Oostenrijk.

    Mijn vraag is, ben je verplicht van thuis uit een vignet aan te vragen of kan men dat ter plaatsen doen bij het binnenkomen van Oostenrijk?

    Dank jullie wel !!!

  • Anitamv2meiden

    Je bent het niet verplicht maar wij vinden het wel makkelijker !

    Je moet het vignet hebben vòòr je Oostenrijk inrijdt en vaak is het erg druk bij de benzinepompen, vandaar dat wij de vignetten al hier in NL halen ( of bestellen bij de ANWB )

    Het vignet voor Slovenië pakken wij bij de laatste benzinepomp voor de Tauerntunnel .

  • harryhottentot@gmail.com

    echt niet, wat is nou druk?? 4 mensen voor je?, vaak staat er niemand voor je, en makkelijk, net zo makkelijk als voor de grens een ticket kopen

    we hadden nooit hier in Nederland een ticket gehaald,

  • JaPa :o)

    Frank,

    Ik bestel ze altijd vooraf bij:

    http://www.tolltickets.com/default.aspx?lang=nl-NL&mnu=c

    Zowel voor Oostenrijk alswel voor Slovenië.

    JaPa.

  • Wiel De Keyser

    Laat je niks wijsmaken, je kan het ticket bij de eerste grensovergang in Oostenrijk kopen. Ik heb deze weg al zo'n 20 keer gereden en er heb nooit langer dan 5 minuten moeten wachten.

    Waarom zou je dan je ticket van te voren in Nederland moeten bestellen ?

    M.v.g.

  • JaPa :o)

    Ja Wiel,

    Mensen zijn niet allemaal hetzelfde, en dat is maar goed ook.

    JaPa.

  • Robert

    Zorg er wel voor dat je hem hebt bij de grens, want als je wacht tot het eerste tankstation kan het zijn dat je net je vignet aan het kopen bent, terwijl de politie je aan het bekeuren is op de parkeerplaats. Dit heb ik wel zien gebeuren en of je er onder uit komt hangt af van het humeur van de agent in kwestie.

  • Jo

    Wij hebben begin juni beide vignetten gekocht bij het laatste tankstation in Duitsland, dus net voor de grens en niet op de grens (snelweg van Munchen naar Lublijana). Hier in België kunnen we enkel die voor Oostenrijk kopen bij VAB maar wel duurder dan aan de grens.

  • Anitamv2meiden

    @ Wiel ,

    Ik zeg toch ook niet dat hij dat moet ! ? Ik zeg alleen dat wij het makkelijker vinden …

  • Frank

    Bedankt iedereen.