route cres

• Daan

Over een paar weken is het zover dan vertrekken we naar cres. Nu is mijn vraag wat is de beste route naar cres vanuit Nederland. We wonen in Zeeuws Vlaanderen.

En een vraag over de veerpont. Ik heb hier ooit eens gelezen dat je met een aanhanger beter over Krk kan rijden dan over Brestova. Is dit zo?

We rijden met een auto met speedboot. Hoe gaat het bij de veerpont in zijn werk? Koop je die kaartjes gewoon op de boot?

Veel vragen, maar wij zijn enkel nog in Rovinj geweest en nog nooit naar een eiland. We hebben er in elk geval veel zin in.

Heeft iemand nog tips om heen te varen als we daar zijn?

Alvast bedankt voor jullie antwoord.

Met vriendelijke groet Daan.

• Guido

Ik rij steeds van uit Terneuzen via Munchen-Salzburg-Villach-Ljubljana-Postojna-Rupa(grens)-Rijeka-Krk(betere route ipv Brestova) en in Valbiska de boot naar Merag op Cres.Kaartjes koop je bij het stalletje daar.Beslist eens naar Valun varen.KRK en Istrië liggen ook binnen vaarbereik.Prettige vakantie.

• snowfun

Hoi,

Ben erg benieuwd naar de reacties voor tips om naar toe te varen daar.

Wij vertrekken de 23 juli (ook met een speedboot erachter) naar camping Kovacine op Cres.

Onze ervaring van vorig jaar op camping Zaton bij Zadar was gewoon in de haven v/d camping aan andere booteigenaren vragen of zij tips hebben. Daar krijg je dan vaak ook leuke dingen van te horen.:)

Veel vaarplezier in Kroatië! ;)

Mariëlla

• Norbert HR

Vraag ook even naar de blauwe grot (iets onder Cres stad) en wanneer je naar Valun vaart kom je vanzelf langs een aantal mooie plekjes.

Een overstapje naar Krk, Rab, Pag of Zadar is tevens mogelijk (hangt een beetje van je tankinhoud af). Er zijn genoeg mogelijkheden om te tanken, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken.

• Daan

Bedankt allemaal voor jullie reacties. Guido de route die jij noemt hadden wij ook al in gedachten en gaan wij dus ook rijden.

Marielle wij gaan ook naar camping kovacine op cres. Van die blauwe grot hadden wij ook al gehoord van iemand hier.

Jullie ook veel vaar plezier toe gewenst.

Daan.

• Jo

Is ook de route die wij meestal rijden naar Istrië en dit jaar ook naar Pag.

• Guido

Daan,bijna alle nederlanders die ik op Kovacine gesproken heb waren zeer tevreden over de camping.Goede keuze dus.Er

is dit jaar een andere Chef-kok die het restaurant op de camping runt.Hopelijk doet hij het even goed als zijn

voorgangster.In het stadje zelf kan ik je restaurant Belona aanbevelen.Het ligt ligt links op de hoek als je het stadje binnenrijdt.Heerlijke verse vis en de skampi bouzara(langoustines) moet je beslist eens proberen.Gebruik verder ook eens

de zoekfunktie-Cres intikken en alle data.Levert nog een heel pak info op.Hopelijk valt de temperatuur mee want ik kreeg een mailtjes uit Split :gisteren was het er +40.Vind ik toch wel iets te veel van het goede.