Hvar en KRK

• Tas

Dit jaar gaan we voor het eerst naar Kroatië en willen dan de eiland Hvar en KRK bezoeken.

We hebben op beide eilanden ook een camping gevonden dus we zijn er redelijk klaar voor.

We zijn nog op zoek naar ervaringen, leuke weetjes, leuke ideeën of belangrijke dingen om te weten over bijvoorbeeld overtocht, bezienswaardigheden etc.

Wie wil er iets met ons delen?

Alvast bedankt!

• Jos

Tas Schreef:

——————————————————-

> Dit jaar gaan we voor het eerst naar Kroatië en

> willen dan de eiland Hvar en KRK bezoeken.

> We hebben op beide eilanden ook een camping

> gevonden dus we zijn er redelijk klaar voor.

> We zijn nog op zoek naar ervaringen, leuke

> weetjes, leuke ideeën of belangrijke dingen om te

> weten over bijvoorbeeld overtocht,

> bezienswaardigheden etc.

>

> Wie wil er iets met ons delen?

>

> Alvast bedankt!

• Jos

Wij zijn inmiddels 4x in Kroatie geweest. Dit jaar gaan we de 5de keer. (stacaravans)

3x in Istrie en 1x op het eiland Cres. Dit jaar gaan we naar een camping op het eiland Krk.

Wij vinden Kroatie geweldig. Waarom? Nou dan kan ik blijven schrijven. Maar vooral Klimaat, landschap, MOOIE zee.

Stranden is ietwat behelpen. (veel rotsen).

Alleen de reis, daar kijk ik altijd tegenop. Het is me nog nooit gelukt om het in 1 dag te doen. Als je Oostenrijk door bent, denk je dat je er bijna bent. Jammer dan! Dan begint de ellende. Wij reizen altijd via Slovenie.

Het eten is zeer goed en betaalbaar.

Veel naakttoerisme.

Veel Italianen en Duitsers.

Als je een bootje hebt is het helemaal geweldig. Je vindt dan de mooiste stranden. (helemaal voor je alleen)

Kortom. Wij vinden Kroatie geweldig!

• harryhottentot@gmail.com

waarom in 1 dag!!, je komt er heus wel

en bootje varen gaat niet “zomaar”

is heden ten dage wat papieren nodig

• Norbert HR

Het is nog altijd mogelijk om het in 1 dag te doen, maar dan praten we over Istrië of Krk en niet over Zadar. Je moet dan natuurlijk wel een beetje plannen en niet op zaterdagen gaan rijden. Wanneer je het zo uitrekent dat je de grote steden buiten de spits voorbij rijdt dan heb je geen problemen, maar houdt wel in dat je dus 's nachts zult moeten rijden.

De laatste jaren reed ik het liefst de route over Kitzbuhl en wanneer je daar rond een uur of 3 a 4 in de nacht bent is er geen hond op straat, kun je perfekt doorrijden (geen vrachtwagens, geen langzaam verkeer etc) en ben je in no time aan de Italiaanse kant. Eenmaal in Italië is het dan nog 2,5 uur tot Porec. Voordeel is dan ook nog een keer dat je geen vignetten nodig hebt (niet in Oostenrijk en ook niet in Slovenië), het is ook nog eens 100 km korter en je hoeft alleen 10 euro te betalen voor de enige pas welke je tegen zult komen.

Bij de Italiaans / Sloveense grens stop je dan even bij de Famiglia of Euroshopper, gooit de auto vol met goedkope boodschappen en dan hup de grens over.

Maar goed, kan me ook voorstellen dat er genoeg mensen zijn die niet midden in de nacht willen rijden en ja, dan wordt het heel lastig om het in 1 dag te doen, zeg maar gerust onmogelijk, gewoon teveel verkeer op de weg.