reisafstand split-nederland

• bm.bolink@tele2.nl

Hoi,

Misschien toch Sibenik, resort solaris, wie heeft er ervaring met de reis van 1600 km?

Toch wat rustiger.

Valt die tegen, heb je veel autobaan, ook in Kroatie?

gr. Linda

• Jo

Eens je in Nederland op de snelweg bent heb je tot in Kroatië snelweg, op misschien een klein stukje in Slovenië na, afhankelijk hoe je rijdt. Hoe ver het van de snelweg naar Sibenik is zou ik moeten bekijken. Je kan dat eenvoudig ook zelf op http://maps.google.nl/maps?sourceid=navclient&ie=UTF-8&hl=nl

Wij rijden niet zo ver, ongeveer 100km minder, en wij doen dat in één ruk. Met dien verstande dat we minstens om de twee uur een stop houden van 30à 60 min en meestal slapen we ook in Oostenrijk enkele uren in de wagen. De hoofdreden is dat ik maar 2 weken vakantie aaneensluitend krijg van mijn baas en dan wil ik wel zo weinig mogelijk tijd onderweg verspelen.

Echter eind juli stop ik met werken en dus plannen we om tijdens onze reis eind augustus toch onderweg minstens één keer degelijk te overnachten.

• JaPa :o)

Jo,

Ga je dan met pensioen?

Van harte!

Groetjes:

JaPa.

• Carla

Linda,

NL>Šibenik of NL>Split??? Šibenik ligt ten noorden van Split. Beide steden liggen niet ver van de snelweg. Wanneer je over Regensburg>Passau>Maribor>Zagreb rijdt ontbreekt er (op het traject Maribor>Zagreb) ca. 10 km snelweg.

• Jo

Niet echt. Wel brugpensioen. Voorlopig nog een regeling dat dat kan op 56 na minstens 20 jaar nachtarbeid.

Maar 'k ga me niet vervelen, hoor. Heb me gisteren ingeschreven aan UGent voor een cursus Kroatisch. En misschien neem ik er ook het vak “Geschiedenis van Zuid-Oost Europa” bij.

• Jo

Wegens die route zei ik ook “misschien op een klein stukje in Slovenië na”. Het is namelijk al een tijdje geleden dat we die route namen en ik weet niet wat daar nu al dan niet klaar is op de snelweg. Misschien eind augusts, ik zou dan ff naar Zagreb en Oost-Slavonië willen.