Verbinding Charleroi luchthaven vraag

• kattyvds

Volgende week zaterdag gaan we voor het eerst via Charleroi vliegen. We hebben daar toch wel problemen mee.

We dachtten eerst met de auto te rijden naar charleroi, en daar parking te boeken voor 14 dagen..kostprijs is echter 155 euro's. En er zijn ginder tot eind september grote wegenwerken staat er op internet.. Met de trein kunnen wij vanuit Lede naar Brussel Zuid, daar de trein naar charleroi , en dan de pendelbus naar de luchthaven. Als het meevalt ben je zo een 3 tal uren onderweg. De trein van Brussel Zuid naar charleroi is een intercity of thalys, waarvan de kostprijs ook 30 euro per rit kost. Dan in charleroi nog eens een ticketje voor die bus A naar de luchthaven 3 euro pp.

Onze terugvlucht: we komen in de luchthaven aan om 22.30 u, dus we zijn te laat voor de laatste treinen.

Mijn vraag is: zijn er vanuit brussel zuid geen gewone goedkopere treinen naar charleroi? Heen en terug komt dat dus op 120 euro. Gezien we pas een vlucht hebben naar Zadar om 18 u hebben we tijd zat om er te geraken.

We zochtten ook naar shuttlebussen, maar ook die zijn er blijkbaar niet in oost vlaanderen.

• rebas

Er rijdt een bus vanaf het zuidstation rechtsreeks naar de luchthaven van Charleroi.

Hier de link :

http://www.voyages-lelan.be/xml/page.html?LANG=nl&IDC=87#Brussel_Charleroi Airport

• kattyvds

Bedankt voor de link Rebas

• Norbert HR

Bij Charleroi is het inderdaad zo dat het transport naar het vliegveld soms wel 4 x de ticketprijs is !

Vandaar dat ik de laatste jaren altijd vanaf Eindhoven, Maastricht of Weeze heb gevlogen. Soms is het namelijk goedkoper om van daaruit naar Italië te vliegen, dan de trein naar Triëste en daar liet ik me dan wel afhalen.

Ook Keulen naar Rijeka was goedkoper met als voordeel dat je op Krk geen parkeergeld hoefde te betalen. Auto neerzetten, week later terugkomen en direct wegrijden, ideaal.

• kattyvds

Omdat ik zelf alles geboekt heb, zonder tussenkomst van een reisagentschap; wat het absoluut niet goedkoper maakt, moet ik ook de ritten tussen thuis en de luchthaven zelf regelen. Ik had toch over het hoofd gezien, dat alle punten samen:treintickets tot brussel, dure treinverbinding brussel/zuid naar charleroi! , busverbinding in charleroi. voor die prijs dat ik nu uitkom, konden we gerust een iets duurder ticket kopen via Zaventem! Stom van ons, we lieten ons vangen door de lage vluchtprijs blijkt nu. Snel geboekt want de plaatsen waren beperkt, en pas dan de rest geboekt. Via zaventem is het voor ons heel comfortabel, want de trein stopt tenminste in de luchthaven!! Charerloi lijkt wel een boerengat! Niet eens een trein tot aan de luchthaven?? Ik ben daar niet over te spreken, maar kom, tis mijn eigen schuld: ik had beter moeten kijken eer ik de vlucht boektte hé. Ik heb een maatschappij aangeschreven om de prijs te vragen van een budgettaxi. Mochtten wij nu iets vinden voor onze terugvlucht: wij zitten daar 5.30 u vast in die luchthaven bij terugkomen ook nog, want die treinen rijden niet meer zo laat! Een hotel gaan huren in charleroi doe ik niet want stel dat onze vlucht vertraging heeft: dan zitten we daar ook nog met een boeking van een bed, dat we amper meer nodig hebben.

• Norbert HR

Vlak buiten het vliegveld is een F-1 hotel (www.accorhotels.com). Ik heb daar zelf ook al eens geslapen, is prima te doen en niet duur. Je kunt die kamers vooraf reserveren, krijg je gewoon een code om de deur te openen, douches en wc's zijn op de gang. Het is echt no-frills, maar slapen kun je er goed en daar gaat het om. En ik zie dat ze nu ook een ETAP hotel hebben. Etap is vanaf 45 euro en F-1 vanaf 35 euro.

Zolang het vliegveld open is gaan er zowel bussen van Charleroi station naar het vliegveld als van Brussel zuid naar het vliegveld. Die in Charleroi kosten een habbekrats, is namelijk gewoon stadsvervoer, de andere bus was een paar jaar geleden al 12,50 euro, geen idee wat die nu zou moeten kosten.

• kattyvds

bedankt Norbert. Ja, tot in Brussel Zuid is er idd verbinding, maar daar zitten wij vast tot 5.30 u eerste trein naar ons eindbestemming: home.

We hebben gisteren iemand gevonden die ons heen en terug wil brengen naar charlerloi voor 60 euro. Dus die prijs is zeker voordelig.

Bedankt voor het meedenken,

katty

• rita

Dag Katty,

de nmbs heeft tijdens de zomermaanden speciale tickets aan 7,5 eur enkele reis, dus kan je goedkoop naar charleroi reizen, je moet het even nagaan op hun website.

nochtans rijden er normale treinen vanuit brussel naar charleroi, je hoeft echt niet de thalys te nemen. aan het station is een bus naar de luchthaven, ik ken hiervan echter niet de prijs.

bel anders eens naar het station van charleroi of naar de luchthaven, die kunnen je zeker informatie geven ivm de bussen.

je heen- en terugreis naar charleroi kost je dus 15 eur. de tickets zijn geldig tijdens de weekdagen tijdens de vakantie en tijdens het weekend heb je het weekendtarief.

prettige vakantie en groetjes

• kattyvds

Dank je rita voor de info.Zoals ik al schreef, heb ik hier iemand uit mijn buurt gevonden die ons wil brengen en afhalen! Tegen een kleine vergoeding. We zijn er heel blij om! Groetjes en binnen vier dagen is het zover