Het weer in september

• bregtje

Wij willen 12 september op vakantie gaan met onze dochter van anderhalf, we zitten te twijfelen waar we heen willen ivm het weer. ( we denken aan Italie, Kroatie, noord Spanje…)

Dus weten jullie ook hoe het weer in Kroatie in september is?

Groetjes,

Bregtje

• JaPa :o)

Bregtje,

Misschien is dan deze link wat voor je http://www.klimaatinfo.nl/kroatie/

En voor meer informatie kijk je op onze website http://www.eilandkrkkroatie.nl

Een fijne en zonige vakantie toegewenst door:

JaPa.

• Norbert HR

Ligt er een beetje aan waar je naartoe gaat. Normaal gesproken is het weer in Septmber beter dan in Augustus, doch de maxima liggen natuulijk niet zo hoog. Het zuiden van Kroatië biedt dan de meeste kans op mooi weer, zelf ging ik altijd naar Korcula en had dan prachtig weer, was ook lekker rustig daar, dus appartementen in overvloed, had ze voor het uitkiezen en de prijzen een stuk lager dan in Augustus.

In Istrië kan het in September 's nachts al knap koud zijn (in Pazin heb je dan al nachtvorst), maar het ergste is dat zeer veel tenten (restaurants en bars) alweer gesloten zijn voor de winter. Ook veel hotels zitten in de sluitfase en dat geeft een beetje een armoedige indruk.

In Spanje is het weer vaak prima, ook ‘s avonds zeer goed te doen en afhankelijk waar je zit is er meer dan genoeg te doen. De overwinteraars komen dan weer terug in Spanje, dus is het ook ’s avonds nog volle bak. Maar uiteraard is de gemiddelde leeftijd wel wat hoger dan in het hoogseizoen, de rollator verhuur doet daar goede zaken ! LOL

Italië is natuurlijk een beetje hetzelfde. De strandtenten zijn dan gesloten en hooguit in Zuid-Italië zul je nog wat activiteiten meemaken op het strand, maar…………………het is de meest ideale periode om steden als Venetië, Firenze, Rome etc te bekijken. Het is lang zo warm niet en er zijn veel minder toeristen, dus ook lang zo druk niet. Rimini is dan misschien wel een aardige plek om te zitten, daar is altijd wat te doen en de prijzen van de hotels zijn dan een heel stuk lager dan in het hoogseizoen. Wil je in de buurt van Venetië zitten en daar een aantal dagen de omgeving bekijken dan zit je in Chioggia of Sotomarina prima. Ligt aan zee en nog altijd op korte afstand van Padova, Venetië, Vicenza, Riviera del Brenta etc. Heb je natuurlijk wel een auto nodig, maar de prijzen van autohuur liggen dan zeer laag.

Italië is een prachtig land, waar je ook gaat je zit altijd goed. Overal kom je wel weer iets tegen waar je versteld van zult staan. Maar ook hier, voor een garantie op mooi weer……………gewoon afzakken naar het zuiden. Sicilië, Sardinië zijn prachtige eilanden, kun je perfekt zittn, het eten is er fantastisch (Sicilië staat er zelfs bij de Italianen om bekend en dat wil wat zeggen) en ook hier geldt, eind September zal het niet druk zijn.

Kortom, ik zou gaan voor Zuid-Dalmatië of Spanje.

• bregtje

Hoi Norbert,

Bedankt voor je reactie, ik doe dan liever een rollator race dan de auto ruiten krabben LOL.

Zuid Dalmatie vind ik wat te ver rijden, zelf zit ik nu meer te denken aan noord Spanje.

Bedankt!

• rita

dit jaar was de zomer in kroatie niet zo warm als andere jaren, er was ook veel wind.

we waren er van 8/7 tot 5/8 en hebben maar 1 week heel warm gehad, de overige 3 veel wind, bewolking en zelfs enkele keren regen.

ook nu verneem ik dat het er niet overdreven warm is.

het weer moet je gewoon nemen zoals het komt, maar slechter als belgie en nederland kan niet

• Robert

Het is hier op Krk nu zo'n 27/28 graden en lekker zonnig. En dat al de hele week hoor. Warm zat voor mij hoor ;)

• lavanda

Wij zijn net een weekje terug. Zaten in de omgeving van Trogir. Naast 1 dagje bewolkt en regenachtig en een enorme hagelbui…was het elke dag tussen de 30 en 35 graden…met inderdaad een aantal dagen vrij veel wind in de loop van de middag…

Volgens onze “verhuurder” word het weer na half september meestal minder, meer neerslag en koudere avonden. Daarnaast is het water natuurlijk wel op een heerlijke temperatuur…

• kattyvds

Wij waren in Tribunj van 13 aug tot gisteren,we hadden geen wolken, geen neerslag, gewoon elke dag warm. Zalig was het op het water ook. We hebben één keer een uurtje wind gehad,verder niks niks dan 30 - 36 graden.

• marjon

Hallo Bregtje,

Wij zijn op dit moment op het eiland Pag. Afgelopen dinsdag zijn wij aangekomen en het is nog iedere dag rond de 30 graden geweest. Voor de komende week zijn de voorspellingen 28 - -30 graden. warm genoeg dus. Er is ook nog volop toerisme.

Groetjes Marjon.

• Jo

Wij zitten momenteel ook op Pag (Strasko-fkk) en vannacht een buitje gehad. Deze morgen tamelijk hoge golven (je waantje in een golfslagbad) maar water nog steeds zalig (26°). Wel erg troebel.