We hebben er in feite nooit op gelet maar hebben ze in Kroatië “echte” boter? ‘k Heb een paar heerlijke receptjes voor kruidenboters maar met zachte smeermargarine lukken die niet. Of zijn ze op z’n minst minder smakelijk.
ja wij hebben roomboter gekocht,zelfs in de kleinste supermarkt. Op het internet (ik zou niet meer kunnen zeggen of het op dit, of een ander forum was) las ik dat je bv je eigen koffie moest meenemen omdat dat ginder moeilijker zou te vinden zijn. dat je van thuis uit een vliegenmepper moest meedoen, dat er daar altijd veel muggen zaten, dat de hitte er ondraaglijk is, en weet ik nog wat allemaal. O ja, dat de muggenmelk uit belgie onvoldoende zou zijn om de muggen weg te houden ook nog…))
Maar wij hebben overal koffie gezien zoals Nestlé bv, zowel oplos als gewone. Verder alles, en nog veel meer lekkerdere dingen dan bij ons ,en stukken goedkoper (die nootjes met suiker en amandelnootjes enzo bv, veel verser en niet duur, je moet dat hier in belgie eens gaan kopen!!) Vliegenmeppers zou ook geen probleem geweest zijn , want die zagen we ook, maar we hebben ze niet nodig gehad! Slechts de laatste twee dagen hadden we een paar muggenbeten, maar we hebben veertien dagen geen mug noch vliegen gezien.
Ofwel hebben we heel veel geluk gehad met de ligging,tijd van het jaar,temperatuur enz… ofwel hou ik nu echt op om alles te geloven wat mensen schrijven se
En tis juist zenne Jo, dat bier is daar lekker! Ik drink weinig bier in belgie, maar daar heb ik wel redelijk veel bier gedronken.
We zochtten naar een land met water,lekker eten, , en gingen kijken of we onze droom kunnen waarmaken Belgie te verlaten. We hebben zeker en vast onze plek gevonden! Mijn man slaagde daar in zijn examen yachtman en heeft zijn brevet om met boten te varen tot 30 ton. Nu hopen dat hij werk vind hé x
O ja, nog iets: ik heb geweend. Toen ik op de luchthaven van Charleroi aankwam wist ik niet wat ik zag! Allemaal hoofddoeken, slecht gekleede buitenlanders die daar toekwamen met hun hele hebben en houden..lawaai, duwen en trekken, kompleet onveilig, vuile wc, chaos allom
Ik voelde me in het verkeerde land thuiskomen! Dat was dus echt niet van: hehe…thuis….! Neen, rasist ben ik niet, maar die mengelmoes in belgie wordt te gortig! Dat is iets wat we in croatia niet hadden, het gevoel van onveiligheid en wanorde.
Trouwens hoop ik ook nog, dat we volgende keer via zaventem kunnen vliegen, desnoods gaan we dan via Zagreb. We zijn niet te spreken over charleroi in alle opzichten. Hun onozel gedoe met aparte valiezen die tot op de gram moeten wegen, hun vuile toiletten, hun dure kantine, de mensen die daar rondliepen….jakkes!!! Dan op dat vliegtuig was dat vuil, en mijn zetel was nog warm en nat van de vorige kont…eikes.
senseo pads hebben ze echt niet in croatie……………………………
en een goede dieet kaas is ook niet te vinden(aangezien ik zoutarm moet eten),verder is croatie goed voorzien van allerlei levens middelen, en in de super markt met een goede slager geven ze precies wat je vraagt.
muggen………………….geen last van gehad,standaart een muggen stekker in het contact en ook ,snachts geen mug binnen.
tja en dat thuis komen,
meid waar maak je,je druk om.
onderweg armzalig volgestoude auto,s met 6 personen op een parkeerplaats,ach dat is tegenwoordig toch de normaalste zaak van de wereldt
Beste Katty
Probeer eens voordat je reageert op postings de zaken te relativeren. Niet iedereen houdt op dezelfde manier vakantie. De een kampeert weken ;de ander zit enkele dagen in een appartementje of hotel. Toevallig had jij geen last van muggen en vliegen ;heerlijk voor je. Maar wanneer ze er wel zijn ,dan is een vliegenmepper die je uit je koffer kan halen midden in de nacht een zegen! Vaak is het muggenspul ter plekke beter dan wat je uit je eigen land meeneem is mijn ervaring.
Natuurlijk is er overal oploskoffie te koop, maar net als peper en zout is het gewoon fijn wanneer je dit bij je hebt ,omdat wanneer je in een appartementje zit (B&B zijn er niet zo veel ) ,je s 'morgens een ontbijtje kan klaarmaken met bv een gekookt eitje . Je hoeft dan niet eerst een supermarktje op te zoeken alleen een bakker.
En inderdaad ; de hitte kan ondraaglijk zijn wanneer er geen ramen oid opengezet kunnen worden waar de wind doorheen blaast en je bv niet aan de kust zit.. Ik denk, dat niet iedereen zoveel geluk heeft gehad als jij met de accomodatie !
Beetje overdreven dat je wat tranen hebt gelaten bij thuiskomst. Tja ;ook mensen die wat minder bedeeld zijn kunnen gelukkig per vliegtuig reizen en nemen veel mee om hun familie te steunen.Misschien is Ryanair met zijn zeer lage prijzen voor tickets niet aan jou besteedt en betaal je liever 3 of 4x zoveel.Teveel…. En ja; soms zijn vliegvelden vies en smerig.
Helaas …maar bedenk dat het nergens ter wereld het zo goed geregeld is als in noord Europa. Reizen van A naar B is niet echt leuk; ergens verblijven wel. Ik denk , zo te lezen , dat je nog een heel groot deel van je leven voor je hebt en later misschien nog eens terug denkt aan wat je nu overal van vindt. Ik zou ,wanneer ik in jouw schoenen zou staan ,iedereen geloven die zijn /haar ervaringen op dit prikbord plaatst .Hier kan je alleen maar je voordeel mee doen. Misschien niet a la minute maar toch….en vergeet niet dat jouw manier van de zaken beleven niet de vaste norm is. Doe je voordeel met ervaringen van anderen ,sta daar voor open ;daar wordt geen mens slechter van!
Ik heb wel eens geschreven dat wij ons vertrouwd koffiemerk meenemen omdat we de Kroatische koffie niet zo lekker vinden met onze zet-methode. Geef dezelfde groene koffiebonen aan 10 koffiebranders en de kans is groot dat je 10 verschillende koffiesmaken terug krijgt. Ook thuis houden we ons aan ons zelfde merk, om die reden.
Wat die muggen betreft: ik ben zeker dat als we nu bij onze vrienden in Slavonië zouden gaan we van het eerste uur tientallen muggenbeten hebben. Hangt maw heel veel van de plaats af. Aan de kust is de kans veel kleiner.
Beste Kattyyvds,
Ik ken nog een paar vrienden die werken in de luchthaven van Charleroi.
Als je de volgende keer nog eens vliegt naar deze luchthaven en je zegt me wanneer zal ik er persoonlijk op toezien dat je een vip behandeling krijgt.
Misschien kan je een ander vliegtuigje voor jou bestellen,de Airbus 380 zou iets voor jou zijn.
Pretentie heb je genoeg.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?