Polari 2012 met boot

• Frank

Hallo,

Wij willen volgend jaar eventueel naar camping polari.

Wij hebben een speedboot van 5,5 meter heeft iemand ervaring hiermee bij camping polari.

Is dit mogelijk om deze mee te brengen. Hoe is de helling? Weet iemand hoeveel het kost om een boei te huren?

Wat zijn verder de mooie plaatsen om te staan op de camping.

Wij hebben 2 pubers mee, is er veel nederlandse jeugd op de camping in juli?

Veel vragen.

Alvast bedankt voor jullie antwoord.

• Sabina

Wij zijn er een aantal jaren geweest (dit jaar voor het eerst niet) met onze boot van 4.80m.

Er is een brede helling. Je moet zorgen voor een eigen boei (meenemen dus).

Je betaalt voor je trailer , volgens de prijslijst dit jaar € 3,50 per dag.

Er is veel nederlandse puberjeugd. Ook kan je net buiten Rovinj naar de disco. Er rijdt een bus heen (niet terug).

Wat betreft de mooie plaatsen dat is waar je van houdt. Wij stonden altijd links vanuit de ingang gezien.

Meestal op het vrije gedeelte. Rechter deel van de camping is een pijnbomen bos.

Langs het strand zijn boomloze plaatsen.

We hebben het er altijd erg naar ons zin gehad en ook onze puber dochters.

• Frank

Sabina,

Bedankt voor je antwoord. Liggen er dan wel betonblokken op de bodem waar je deze aan vast kan maken?

Of moet je zelf iets maken? Gezien het gewicht van de boot heb je wel een aardig betonblok nodig.

Leuk dat er meer nederlandse jeugd is voor de kinderen. Dit jaar op cres weinig nederlanders, veel Italianen en dat trok ze niet zo aan

• s.peek

Hallo,

boei zelf maken liggen grote stenen zat in het water betaal 3,50 per dag voor de trailer wij zijn er nu 4 x geweest volgend jaar ook weer veel dolfijnen dit jaar echt super,er is veel nederlandse jeugd .

in rovinj zit de (niet vergeten)

• Sabina

in rovinj zit de…………… havenmeester wordt waarschijnlijk bedoelt.

daar koop je een sticker om te mogen varen, deze is 12 maanden geldig.

Prijs afhankelijk vd grootte van de boot en pk's van de motor

• Frank

Ja dat weten we zijn inmiddels al 4 keer naar Kroatie geweest, maar dus niet naar polari.

Liggen er betonblokken voor de boeien?

Iemand anders bekent met camping bi village, die schijnen een haventje te hebben voor de boten, dit hadden we dit jaar op cres ook en was wel erg gemakkelijk.

Maar als er bij polari zware betonblokken liggen om ej boei aan vast te maken is dat ook goed.

We hebben namelijk eigenlijk wel zin in polari.

• sabina

Er liggen wel wat betonblokken, snorkel op en zoeken maar……….

Ben wel eens een dag op bi village geweest maar mij lijkt het voor de pubers op polari veel leuker.

• Jo

Ik kan me geen haventje herinneren op BiVillage (in 2005]. En via Google Earth vind ik wel een steigertje omgeven door 2 dammen maar de enige foto die ik er van vind is deze:

Niet echt een haventje, lijkt me

• Norbert HR

Naast Bi-village is inderdaad een haven, maar die ligt redelijk vol, zeg maar gerust ‘de haven is vol’ en is volgens mij ook niet voor toeristen.

Als ik het zo lees is Polari niet echt wat je noemt ‘bootvriendelijk’, sterker nog, als je de regels leest willen ze liefst geen boten zien. Motor pas starten 200 mtr uit de kust ???? Wat verwacht men, dat iedereen gaat roeien ?

Er liggen inderdaad geen boeien, je moet maar ankeren en dat mag dan weer niet voor het strand oftewel lekker op open zee en geen kans om de boot aan een land lijn te leggen. Maar hopen dat je anker niet gaat krabben.

• Jo

O ja, dat haventje tussen de camping en Valbandon. Dat was er in 2004/5 ook reeds maar je kan van het haventje wel enkel langs het strand op de camping.