Na mijn posting van 19-06 -2011 het vervolg zoals beloofd.
Wij zijn inmiddels in Istrie voor 1 week;morgen naar huis. Net als in juni met Ryan Air gevlogen .Nu naar Trieste ( Italie) .Omdat we laat aankwamen een B&B besproken op 5 km van het vliegveld. Ik kan het iedereen aanraden. Villa Patrizia. Er vlakbij is een goed restaurantje. De volgende dag in de huurauto naar Istrie Omdat we er geen erg in hadden en over B-wegen reden waren we opeens in Slovenie en dus geen vignet gekocht . Uiteindelijk kwamen we terecht in Opatija ;net Valkenburg, dus gauw weer weg. We hebben de hele kust naar beneden afgereden en om eerlijk te zijn vonden we het maar matig.( Let op ;dit is een persoonlijke indruk. Veel mensen zullen het anders ervaren.) Het is erg druk, je kan heel moeilijk bij het water komen omdat de kust hoog en steil is en waar het wel kan ,zitten mensen als haringen in een ton. Pas richting Pula werd het beter. Maar daar waren sommige mensen erg, zeg maar heel erg onvriendelijk. Wij zochten een appartementje voor 2 dagen. De prijzen liggen rond de 60-70 euro per dag (naseizoen!). Ik werd meerdere malen van de deur gesnauwd;voor 120 euro komen ze hun bed niet uit….. Ze laten het liever leeg staan…. te veel werk… En dan geeneens Wifi…. Wifi is in Istrie niet dik gezaaid.Voor ons belangrijk ,dus dat was een vereiste. De kust van Pula naar Umag is meer our cup of tea. Leuke badplaatsjes,rustiger dan de andere kust, mooi interessant binnenland , vriendelijke mensen .En nu zitten we in een heerlijk appartement in het binnenland Villa Visjnjan met zwembad.
Wat mij opviel in Istrie; bijna geen zwembaden bij huuraccomodaties, veel fietsers, veel appartementen te huur; niet goedkoop, heel veel restaurantjes , weinig wifi., goede wegen , rotsige kiezelige kust met veel algen en wier;glad,veel Duitsers en Oostenrijkers.de markten en kraampjes worden bemand door opdringerige Albanesen.Overal hetzelfde te koop .Onze keus voor de volgende keer is toch de kust onder Zadar.