Douane

• André

Hallo Iedereen,

Bedankt voor de reacties, was op zich ook niet bang dat ik er niet meer in kwam hoor :-), maar meer dat het vreemd was na al die jaren…

Groet,

André

• lipik

Zoals Robert zegt, ze houden wel van stempels. Vooral ronde ;-) geen rechthoekige…

De laatste jaren reis ik altijd met het vliegtuig, en op de luchthaven scant men al enige tijd elke id-kaart of paspoort bij aankomst. Zowel in Zagreb als in Rijeka (Krk). Men doet dit zeker bij aankomst, bij het vertrek is men niet zo geinteresseert blijkbaar. Trouwens ook in Keulen bij aankomst doet men dat steevast.

Hans

• Jacques

Zelf paseer ik de grens heel regelmatig, tientallen malen per jaar. Meestal geen probleem, soms zijn ze gewoon nieuwsgierig. De laatste keer echter was ik aan het werk in Italie, in het weekend vrij en dus naar mijn huis in Kroatie (Veleniki, Porec) omdat mijn vrouw daar ook was en had haar al geruime tijd niet gezien. Voor alle duidelijkheid, ik rij dan in een busje (kenteken NL) vol gereedschap omdat ik liften bouw. Kom dus bij de grens, moest de de inhoud van het busje laten zien en kreeg direct het antwoord dat ik met dat busje kroatie niet binnen kwam. Uitgelegd dat ik in Italie aan het werk was en voor het weekend naar huis ging om maandag weer verder te gaan in Italie. Niets mee te maken, paspoort werd ingenomen en die kreeg ik pas weer terug nadat ik bij de grens gekeerd was. Daar zit je echt op te wachten na een rit van 1100 km. Naar de volgende grens 5 km verderop, weer in het busje kijken en, nema problema, ik kon gewoon doorrijden.

Volslagen willekeur dus.Het is dus maar net hoe hun pet staat of dat het ontbijt slecht gevallen is. Je kan er echter niets aan doen en dat maakt het juist zo frusterend.

De laatste jaren nooit een stempel gehad maar als je die wil hebben kan je die gewoon vragen.