Hvar of brac

• Kyra

wat is jullie advies we verblijven vd zomer 2012 een week in trogir

En willen evt enkele dagen naar Hvar of Brac gaan.

Wat zijn jullie meningen erover? Een week te lang voor een eiland hiervoor?

Of raden jullie hele andere eilanden aan

We hebben trouwens een leuk app met een zwembad gevonden.

Villa goja in Trogir

Misschien kennen jullie dit app?

Gr kyra and fam

• Norbert HR

Hvar zou ik overslaan, niet de moeite waard, het is een hype en meer niet.

Brac is dan leuker, is meer te doen en wil je ook daar niet heen, pak de boot naar Korcula stad. Pas geleden stond hier nog een ervaring van iemand die er net vandaan komt, was laaiend enthusiast en ik kan dat alleen maar beamen. Ik heb ze alle drie gezien, maar mijn absolute voorkeur ligt toch bij Korcula.

Op een schaal van 10 ?

Korcula stad (plus uitzicht) een 9.Mocht je een appartement in Lombarda kunnen vinden dan heb je ‘the 1 million dollar view’ te pakken, werkelijk adembenemend en je raakt er zowel niet op uitgekeken als over uitgepraat.

De rest van het eiland een 8.

Hvar stad een magere 7.

De rest van het eiland ook een 7.

Brac, voor het windsurfen een dikke 8

Uitgaansleven ook wel een 8

Rest van het eiland een 7

• Daniela

Ik zou zeker voor het eiland Hvar kiezen. Hvar is zeer afwisselend met mooie baaitjes en dorpjes en je kan er zeker een week blijven.

Het ligt er aan wat jullie zoeken. Hvar-stad is drukker en staat meer in het teken van uitgaan. Zoek je meer de rust dan zou ik voor Jelsa of Stari Grad kiezen.

Deze dorpen zijn minder hectisch dan Hvar-stad, maar zeker heel gezellig.

Vanuit Hvar kan je ook een aantal excursie maken. Je kan ook een dagje naar Brac. dan heb je het allebei. ;-)

• Sonja

Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar Hvar. Dit schitterende eiland heeft veel te bieden.

Ik kom er al heel wat jaartjes en nog steeds ben ik er helemaal weg van.

Leuke restaurantjes, vriendelijke mensen, mooie strandjes….kortom een ideale vakantiebestemming.

• kyra

oh gosh jullie maken het ons wel erg moeilijk zo B)

We hebben 2 kinds tussen 7 en 10 jaar. dus mmmmhhh moeilijk zeg

• JaPa :o)

Kyra,

Als je er niet meer uitkomt, dan kan je altijd nog naar het “GOUDEN EILAND KRK”.

Voor informatie kijk maar eens op mijn website: http://www.eilandkrkkroatie.nl

JaPa.

• lavanda

Korcula is inderdaad erg mooi, in elk geval Korcula stad.

Wij vonden Brac leuker als Hvar.Hvar is wel erg toeristisch geworden…….

• kyra

En is 7 dagen te lang voor het eiland Brac, Korcula of Hvar?

we verblijven eerst 7 dagen in Trogir en willen dus daarna nog ergens anders heen, dus we dachten een eiland.

gr Kyra?

• Jo

Dat hangt van jezelf af, hé! We waren in september voor de 6e keer op Pag en dit keer zelfs 3 weken. En we zijn deze keer zelfs het eiland niet af geweest. En we hebben ook niet ganse dagen aan het strand vertoefd. We kamperen en ik kook graag, dus daar steek ik wel wat tijd in. En ik ga op pad om foto's te maken en ook daar kruipt behoorlijk wat tijd in.

Volgend jaar zal het weer anders zijn. Dan gaan we in mei/juni en dan wil ik toch een paar keer naar ‘t Velebit-gebergte. De voorjaarsbloeiers bloeien dan en daar wil ik dan ook weer foto’s van. Dus dat wordt een paar keer de overzet nemen.

• MarkoMarko

Het hangt er inderdaad vanaf.

Als de vraag is hoeveel dagen je nodig hebt om een van de genoemde eilanden “gezien” te hebben dan zou ik het houden op 2 a 3 dagen per eiland (exclusief de reis er naar toe).

Als de nadruk ligt op vakantie “vieren” en/of een gedetailleerd bezoek dan hoeft het aantal dagen nooit lang genoeg te zijn. ;)