Diverse vragen over Bijela Uvala Porec

• Sylvi@

Hallo allemaal,

Wij overwegen om volgende jaar juli/augustus (voor het eerst) naar Kroatië te gaan. We denken dan aan de camping

Bijela Uvala vanwege de ligging en veelzijdigheid (drukte ;-) maar leuk voor de kids denken we)

Mogelijk boeken we de Tahiti van VS, heeft iemand hier ervaring mee (ik weet dat ze in het G vak staan).

Er zit geen airco in, is dat een gemis? Zijn het nette stacaravans of al verouderde?

Moet je je paspoort afgeven bij de receptie? Zo ja hoelang ben je die dan kwijt?

Deze vragen ook gesteld aan de touroperator maar die blijken een meester te zijn in nietszeggende antwoorden, m.a.w. zoek het zelf maar uit.

Graag jullie tips, adviezen en ervaringen. Alle info is welkom!

Groetjes,

Sylvia

• Jo

Bijela Uvala kennen we persoonlijk niet, evenmin de kwaliteit van de stacaravans. In 2005 hebben we op een andere camping (BiVillage) wel gezien dat de tenten van Roan.nl veel beter uitgerust waren dan die van VS. Maar 2005 was ook het enige jaar dat we een tent hebben gehuurd. Nadien hebben we onze eigen vouwwagen gekocht.

In een tent kan het in elk geval behoorlijk warm zijn, dus in een vouwwagen ook. En wij gaan dan nog in juni of september.

Blijkbaar hebben de stacaravans van Roan wel airco. Maar alles hangt natuurlijk af van hoeveel je binnen wil zitten. 's Nachts hebben we het in elk geval nooit te warm gehad in tent/vouwwagen. Maar zeker ook niet te koud.

Als prijs een argument is overweeg dan ook eens een tent. Die van Roan zijn in elk geval goed uitgerust. En ik vermoed dat de kids het veel leuker gaan vinden.

Op Strasko, waar wij sinds 2007 komen, heeft VS ook stacaravans en lijken de prijzen me iets lager dan op Bijela Uvala. 't Is iets verder maar het eiland Pag is zeker zo mooi als Istrië.

Op Strasko wordt onze ID-kaart ingehouden bij aankomst en krijg je die terug bij vertrek. Hoe het indertijd op BiVillage ging weet ik niet meer.

Als je meer inlichtingen wil laat maar horen of stuur een mailtje.

Groetjes,

Jo en Hilde

• lian

De Tahiti mobiel home is gedateerd.

Ik kan je geen mening geven hoe het er in de zomer op de camping is.

Lijkt mij erg druk en vol,grote camping.

Wij waren er in april/mei 2009 terwijl het er al zomers warm was 30/35 gr.en niet druk.

Airco hebben wij toen niet gemist,je staat nml.onder de bomen.

Paspoort krijg je na 1 dag terug.

Kijk bij www.campingmening.nl campings Kroatie voor een indruk.

• Sylvi@

Hallo Jo en Hilde,

Bedankt voor de reactie.

We willen het liefst in een stacaravan, vinden we het meest prettige.

Ik heb inmiddels wel begrepen dat de stacaravans van Vacansoleil op Bijela Uvala verouderd zijn. Dat zal ook verklaren waarom er geen

airco in zit.

Strasko klinkt ook goed, maar Bijela heeft voor ons meer voordelen.

Groetjes,

Sylvia

• Sylvi@

Hoi Lian,

Bedankt voor je reactie.

Ik weet inmiddels wat meer over deze camping en stacaravan. Het is wel even een vreemd gevoel dat je je paspoort moet

inleveren. Maar ik heb van de ANWB begrepen dat je bij hun een campingcard kunt kopen waarop je paspoortnummer ook staat.

Dit schijnt ook voldoende te zijn om af te geven bij de receptie.

We zullen het wel zien!

Weet je nog in welk nummer je hebt gezeten van de Tahiti's en was deze goed qua ligging? Ik heb een plattegrond dus als je tips

hebt over goede plekken dan hoor ik het graag.

Groetjes,

Sylvia

• lian

Hallo Sylvia,

Sorry voor de late reaktie,maar wij waren nml.op vakantie.

Over het afgeven van je paspoort hoef je je geen zorgen te maken,je hebt hem echt met 1 dag terug.

Op bijna alle grote campings in Kroatie hebben wij onze paspoorten af moeten geven voor een paar uur of 1 dag.

Altijd goed gegaan.

Op de kleinere campings wordt vaak een kopie van je paspoort gemaakt.

De nummers 100 t/m 106 en 207 t/m 212 zijn mooie plaatsen helemaal bovenin vak G

De nummers 213 t/m 220 hebben een laantje met daar tegenover de nummers 227 t/m 221 met uitzicht naar elkaar.

Dit kan erg druk zijn met zoveel mensen,maar ook erg leuk.Het is maar net waar je van houdt.

Wel vind ik nr.220 erg mooi liggen met wat uitzicht op zee.

De nummers 75 t/m 90 hebben ook een laantje met uitzicht naar elkaar.

Succes met het uitzoeken en groetjes,

Lian

• Sylvi@

Hoi Lian,

Bedankt voor de info!! Ik heb inmiddels geboekt met voorkeur dichtbij zee. Ik ga Vacansoleil vragen of ik een bepaald nummer mag reserveren.

We hebben er in ieder geval veel zin in.

Nu nog de route bepalen en overnachting!

Nog tips voor wat we echt zouden moeten bekijken?

Groetjes,

Sylvia

• lian

Leuk om te bezoeken zijn Porec,Rovinj,Vsrar,Amfitheater in Pula,Natuurpark Kamenjak bij Medulin,

Groznjan,Motovun,vleugelboot naar Venetie,andere boottochten.

Brijuni eilanden niet de moeite waard,maar dat is persoonlijk natuurlijk.

Plitvice meren.

Heerlijk italiaans ijs eten!

Uit eten bij Rimini richting Vsrar in Funtana aan de linkerkant.Reserveren gewenst.

En ja hoor,ook wij hebben overnacht bij Haus Heimat in Wagrain(dank JaPa!)www.hausheimat.com,wel op tijd reserveren in hoogseizoen.

Groetjes Lian

• Jo

Als je van plan bent de Plitvice meren te bezoek doe het dan op de heenreis of de terugreis en voorzie een ganse dag. En vanuit Porec is in feite alles in Istrië relatief goed bereikbaar. Rovinj zou je zeker moeten doen, de Limfjord (en er in het restaurant rechts ook eten), Pula kan je ook niet buiten evenals Motovun. En helemaal naar de top van de Ućka vond ik ook altijd leuk. Maar bestudeer op voorhand goed de route op de kaart want anders kom je niet hoger dan 2/3. En als je naar de Ućka rijdt neem dan gelijk Hum mee.

Eventueel ook de Kamenjakkaap alhoewel ik vind dat er in de zomer weinig te beleven valt. Als je'r in het voorjaar op het juiste tijdstip bent bloeien er wilde orchideeën maar in de zomer vind je daar niets meer van terug.

En wil je nog meer tips geef dan maar eens aan waar jullie belangstelling naar uit gaat. Dan kunnen wij ook gerichter antwoorden.

• Sylvi@

Leuke tips allemaal!! Dank jullie wel.

Mocht ik meer gerichte vragen hebben dan meld ik me graag weer.

Ben nu bezig de route te bekijken. Leuk al die voorpret!!