2011 is een recordjaar voor de campings in Kroatië.

• JaPa :o)

België News, maandag 28 november 2011

De associatie van Kroatische campings heeft op haar 5de jaarlijkse congres in Zadar verklaard dat het aantal overnachtingen op Kroatische campings dit jaar gestegen is tot het recordgetal 15,1 miljoen.

Dit betekent een stijging van 7% in vergelijking met vorig jaar.

Bron: Kroatisch Verkeersbureau.

JaPa.

• rovinj

ik was in october in rovinj daar werd verteld dat rovinj dit jaar 2011 3 miljoen bezoekers heeft gehad

• Sylvi@

Vandaar de stijging van prijzen bij de Touroperators ;-)

• Norbert HR

Kan er nu echt niemand rekenen ?

Probeer nu eens uit te rekenen hoeveel mensen er dan per dag in Rovinj zouden moeten zijn geweest, Vergelijk dat met de lengte van het seizoen en het aantal kamers dat je in Rovinj en omgeving kunt vinden.

En trek daarna je conclusies.

• Jo

Da's in 't beste geval dus 33 000 per dag, hé. Seizoen van 3 maand, dus 1 milj/maand, 30dagen dus 33 000/dag. Maar dat is dan een gemiddelde. In de 5 à 6 topweken zouden er dan nog veel meer moeten zijn. Het moeten dan nog niet allemaal verblijvers zijn maar eveneens de dagjesmensen maar zelfs dan lijkt het me zwaar overschat.

Maar daar moest ik niet eens voor rekenen, dat zag je zo ook wel.

• rovinj

norbert was er in mei druk druk druk

was er in october druk druk druk

moet jij toch weten of was er geen vraag naar ys

straks ga je nog vertelen dar rovinj in 2009 niet is uit geroepen als de beste plaats voor de touristen

en wat betref duur nu ik betaal nog steeds een bedrag van 50 euro per dag in hotel eden te rovinj . dat is half pen en inc heen en terug reis met de bus

weet trouwens niet wat je er zoekt altijd negatief op berichten van anderen

stari goste rovinj

• MarkoMarko

Het is hier meer een kwestie van de definitie van een bezoeker denk ik.

In 2010 (dus niet 2011) kende Rovinj:

393.052 aankomsten (dit is exclusief dagjesmensen).

2.703.371 overnachtingen

In 2011 zullen deze getallen niet veel anders zijn.

En dan komt e.e.a. in een reëler perspectief

Zie: http://rovinj.hr/rovinj/gospodarstvo/ekonomija/makroekonomski-pokazatelji

• rovinj

ja het waren 3 miljoen overnachtingen in 2011

en de beste plaats was en 2010

sory

• Norbert HR

3 miljoen overnachtingen is niet hetzelfde als 3 miljoen toeristen of gaat dat te ver ?

Hetgeen mij altijd heeft verbaasd is het gemanipuleer met cijfers. Waarom niet gewoon de waarheid opschrijven ? Waarom niet trots zijn op hetgeen je wel hebt bereikt ? Waarom schaamt Rovinj zich kennelijk voor 350,000 toeristen en waarom moeten ze het mooier doen lijken dan het werkelijk is ?

Wat denkt men dan ?

Dat toeristen overal ter wereld denken…………..wow, 3 miljoen toeristen ? Dan moeten wij er ook naartoe ?

Het is zo symplistisch.

Wees gewoon trots op de werkelijke cijfers, schaam je er niet voor en probeer het niet op te poetsen. Het enige wat er dan kan gebeuren is dat toeristen aankomen, een lege stad aantreffen en zich af gaan vragen hoe dat dan zit met die cijfers ?

• MarkoMarko

@Norbert,

De waarheid staat hierboven, voor zover de officiële website van Rovinj de waarheid in pacht heeft.

Ik kan hier niet uit afleiden dat Rovinj zich kennelijk schaamt voor het aantal toeristen dat in en rondom Rovinj overnacht.

Dat 3 miljoen overnachtingen iets anders is dan 3 miljoen toeristen heeft rovinj (die van dit prikbord) inmiddels al onderkend.

Dus waar heb je het eigenlijk over? :S