Bij de EU,,???

• rebas

Midden 2013 kan Kroatie als 28 ste lid aansluiten bij de EU.

Heeft dit zin?,zal kroatie de weg opgaan van andere zuid-europese landen?.

Als de regering de corruptie en andere malversaties kan inperken,dan heeft Kroatie volgens mij een toekomst in de EU

• MarkoMarko

M.i. is het op dit moment niet de vraag “heeft toetreding van Kroatië tot de EU in 2013 zin”, maar “haalt de EU medio 2013”? Een toekomst van Kroatië in de EU hangt op de eerste plaats af van de toekomst van de EU zelf.

• Erwin

ja ze heb gisteren getekend en kan per 1juli 2013 bij de EU family mijn mening is ja doen als is dat alleen maar om de vrede in europa te versterken en ja economies gezien zal dit kroatie zwaar zijn maar dat geld vooralle Eu staten en dat zal de komende jaren zo zijn maar zie ook de positieven kanten van kroatie maar uiteindelijk moet ook het kroatiesche volk ook willen dat is ook belangrijk hun stem telt ook wat mij betreft ze zijn meer dan welkom

• Wiel De Keyser

Hoofdletters, punten, comma's…………..enz!

Nooit van gehoord ?

• punthoofd

Met je verkeerde been uit bed gestapt? valt ook niet smorgens vroeg Even voor de goede volgorde het ging over kroatie Bij de Eu toch?

en Niet over Hoofdletters, punten, comma's…………..enz!

• MarkoMarko

Over de goede volgorde(?) gesproken: Gaat jouw bericht dan wel over “Kroatië bij de EU”?

Wiel de Keyzer heeft overigens groot gelijk!

• Erwin

beide Heren excuus daarvoor ! ik wist niet dat dit hier zo gevoelig lag .

• Jo

't Gebruik van een paar leestekens en hoofdletters maakt een tekst iets meer leesbaar. Maar sommigen doen er soms wat moeilijk over. Af en toe met het verkeerde been uit bed gestapt, denk ik.

• Norbert HR

Het heeft weinig te maken met of iemand met het verkeerde been uit bed is gestapt. Ik krijg het idee dat degenen die vragen om normaal taalgebruik zich haast moeten schamen dat ze er om vragen !

Eigenlijk is het een beetje een exponent van deze tijd, ook op scholen rotzooit men maar wat aan met de taal. Het gevolg is dat een groot deel van de jeugd uberhaupt geen normaal Nederlands meer kan lezen of schrijven. Wanneer ik lees wat sommigen op het internet (op andere websites) gooien dan vraag ik me vaak af of ze uberhaupt wel naar school zijn geweest.

Kennelijk leggen de leraren geen nadruk meer op een goede beheersing van de taal en het gevolg is duidelijk. Kijk maar eens naar de vele berichten over diploma zwendel, dat is echt niet omdat er zulke goede leerlingen op die scholen zitten. I.p.v. de lat steeds hoger te leggen lijkt het wel alsof we de lat steeds lager leggen. I.p.v. mensen aan te spreken op hun fouten en hen te stimuleren verbetering aan te brengen, gaan we hen juist belonen en excuses voor hen verzinnen waarom ze niet aan de eisen hoeven te voldoen. Is het dan vreemd dat de volgende generatie er helemaal niets meer van gaat bakken ?

Spreken en schrijven is een vorm van communicatie, waarbij het dus van belang is dat we ons correct uit kunnen drukken…………..anders komt de boodschap niet over. En ik weet dat mijn taalgebruik ook niet foutloos is, na bijna 25 jaar in het buitenland te hebben gewoond beginnen sommige details ook te verwateren, maar ik weet dat ik nog niet op het niveau van de jeugd zit en daar ben ik blij om.

Dan mogen er nu weer een aantal over mij heen duiken, maar ik ben en blijf een voorstander van een goed gebruik van de taal. Ook ik moest het stuk van Erwin een aantal keer lezen alvorens ik er iets van kon maken. Dat kan toch niet echt de bedoeling zijn geweest of wel ?

Daarom een pleidooi van mijn kant: ‘laten we gewoon proberen ons best te doen op een correct taalgebruik, dus met hoofdletters, komma’s, punten, d's en t's, ei en ij etc op de juiste plaatsen. Het maakt het voor iedereen een stuk makkelijker.

• Jo

'k Geef je volkomen gelijk Norbert, maar sommigen maken er een gewoonte van enkel de mensen aan te vallen op hun taalgebruik/schrijfstijl zonder voor de rest iets wezenlijks toe te voegen aan de discussie. Niet enkel hier, ook op andere fora. En daar krijg IK dan de kriebels van.