Restaurant

• Jo

Kan iemand iets zinnig zeggen over restaurant San Rocco in Brtonigla?

• Norbert HR

Ik ken mensen die er hebben gegeten en die waren laaiend enthusiast. Maar goed, dat was 2 jaar terug, weet niet of het momenteel nog steeds een goed restaurant is.

• Jo

'k Vond het in de Gault-Millau gids van Oostenrijk en ‘t haalt in elk geval een paar puntjes meer dan restaurant Zigante in Livade. En aangezien we rond mijn verjaardag weer in de buurt zijn wordt het tijd om uit te kijken naar een plaats om onszelf eens lekker te verwennen. Zigante hebben we al 2 keer gehad, dus ’t mag nu iets anders worden. 'k Zie trouwens ook dat Zigante gezakt is van 16 naar 14 punten, wat trouwens nog steeds een zeer goede keuken is.

De meeste vermeldde Kroatische restaurants bevinden zich wel in Istrië. Wel een paar in Zagreb, ééntje in Dubrovnik en voor ‘t gemak reken ik Opatija maar bij Istrië. Rijst daarbij de vraag of de inspecteurs niet verder ’t land ingaan of dat er in andere delen gewoon minder zijn van dit niveau.

• MarkoMarko

Afgaande op hun site zou ik zeker eens een kijkje gaan nemen.

Laat t.z.t. maar eens weten wat je ervaringen daar zijn.

• Jo

Ja, afgaand op de site wel! Ook bij Zigante hebben we goeie ervaringen maar als we dan op de site van Gault-Millau lezen is het tegenwoordig blijkbaar toch wat minder (wij waren er in 2004 en 2008). Blijkbaar moet er nogal wat personeelsverloop geweest zijn waardoor de kwaliteit gezakt is. De punten geven het ook aan, van 16 naar 14. Maar eerlijk is eerlijk, in België halen veel zaken zelfs geen 14.