Vakantiehuisje gezocht omgeving Maslenica

• Frank_V

Hallo iedereen,

We gaan al verschillende jaren op reis naar Kroatie en willen dit in 2012 ook weer doen. Na een tiental jaar Istrië te hebben bezocht zijn we vorig jaar naar Orebic geweest en dat is zeer goed bevallen (al is het een verschrikkelijk eind rijden).

Dit jaar willen we graag naar Maslenica of omgeving. We hebben een boot mee en het lijkt me daar mooi vaarwater. We zijn nu op zoek naar een vakantiehuisje voor 5 personen (2 volwassenen en drie kinderen van 13,15 en 16), dit de eerste 3 weken van juli, waar we ook ook in de buurt de boot kunnen aanleggen met een gerust gemoed. Verder vroegen wij ons ook af hoever de Zrmanja rivier bevaarbaar is. op Google Earth zag ik dat er watervalletjes in voorkomen en dat is niet echt bevorderlijk voor de boot.

Weet iemand daar een huisje zijn en zijn er forumlezers die daar al gevaren hebben. Wij horen het graag

Beste wensen aan iedereen

Groeten,

Frank

• Frank_V

Nog vergeten, een goed bereikbare camping met zuiver sanitair is ook welkom

Thanks,

Frank

• johan

Volgens mij kun je de Zrmanje opvaren tot Jankovića Buk, even voorbij Obrovac.

Ik weet niet of je een 4WD heb, anders kun je een trip boeken bij Hotel Rajna, maar er is een hele mooie tocht bij Sveti Rok!

• Frank_V

Beste Johan,

Bedankt voor de info en de Jeep tip. Ziet er mij een indrukwekkend tochtje uit. Ga ik zeker bijhouden.

Groeten,

Frank

• johan

Tot turn off 1 kun je ook met een sedan naar boven en dan terug of door bos doorrijden.

Het is de oude weg over/langs Sveti Rok.

• Gerrit Peels

Sveti Rok is goed te doen met een gewone auto ik heb het ooit gedaan met een opel Agila en ook met een Dacia Sandero

Een leuke en mooie camping is er ook in Seline Bij Starigrad Paklenica

http://www.autokamp-pisak.com

Van hieruit kun je een lekker eind varen, je kunt onder de twee bruggen bij Maslenica door richting Zrmanja.

Ook natuurgebied Paklenica is heel interesant om te bezoeken.

• Frank_V

Ik zie dat helemaal zitten, we hebben een 4x4 dus dat kan geen probleem zijn. Alleen zal ik dat waarschijnlijk zonder moeder de vrouw moeten doen want die ziet het geheel al verdwijnen in diepe ravijnen en kloven. Ik zoek nog wel een verblijfplaats voor 5 want dat is niet zo eenvoudig blijkbaar. Ik heb een aantal appartementen gevonden maar de omschrijving en foto's zijn zo sumier dat ik het niet wil riskeren op de bonnefooi naar ginder te rijden en daar met drie pubers voor verrasingen kom te staan; Nog wat verder zoeken

• johan

Als je de route rijdt volgens het bovenstaande kaartje, kom je na turn off 2 aardig in de problemen zonder 4WD.

Je passeert eerst een oud kamp uit de oorlog en daarna moet je over losse stenen naar beneden.

Mijn Defender stond hier in zijn lage geering!

• harryhottentot@gmail.com

juist in die leeftijds categorie zijn je zonen in voor een avontuurlijke overnachting in een tentje of iets in die richting

de mijne in iedergeval, zoals in zweden, vuurtje stoken