goed hotel en in de avond goede restaurants

• wim

Wij zijn fervente Griekenlandgangers , weten nauwelijks iets van Kroatie. Willen voor het eerst naar Kroatie. Geen massatoerisme. Zoeken dan ook een goed hotel met liefst een lekker strand en zee voor de deur. En in de avond uit eten liefst aan de kust of dichts bijzijnde havenplaatsje. Auto huren een paar dagen voor de omgeving. Moeten we dan kijken naar Istrie.? of ander gebied ? Zag wel iets op you tube porec, maar daar wemelt het van Nederlanders die wachten bijvoorbeeld bij ingang restaurant. Graag je reactie!! Gaan met vliegtuig.!!!

• lavanda

Ik zou zelf eerder voor Dubrovnik of de regio Split/Trogir kiezen…Of de Makarska Riviera.

Misschien wel druk,maar geen hordes Nederlanders….

• Yvonne Peters

Wij gaan deze zomer voor de vierde keer naar Tribunje toe,dit is een klein vissersdorpje tussen Zadar en Split in.Geen massatoerisme.die kun je een paar kilometer verderop vinden.Er is een haven,en een aantal goede restaurants.Wij zelf gaan altijd naar appartement Mladenka,maar er zijn ook wel hotels.We wensen jullie veel plezier met de voorbereidingen!

• Norbert HR

Wil je geen massa toerisme en toch aan het strand, dan moet je of in Juni komen of een aantal plekken dus mijden:

1. Heel Istrië (behalve de plekken in het achterland, maar ja, die liggen dus niet aan de kust)

2. Zadar

3. Trogir

4. Omis

5. Eiland Krk

6. Eiland Vir

7. Eiland Pag

8. Dubrovnik

9. Makarska

10. Delen van het eiland Hvar

Bovenstaande plekken kun je wel terecht in de maand Juni, dan is het nog overal stil, maar loop je wel de kans op slecht weer en het zeewater zal koud tot fris zijn. Begin juli kan ook nog wel, maar vanaf mid juli tot 20 augustus is het op de bovenstaande plekken veelal flnk vol.

Tribunje is inderdaad een leuk dorpje, niet al te groot en ook al kan het er druk zijn, het is nog geen massa toerisme.

In de buurt van Trogir ligt ook Vinisce, is hier al eens door anderen over geschreven. Liggen veel appartementen aan het water, mooie plek, niet te druk, maar 's avonds ben je in 15 min in Trogir. Kunt ook zeer gemakkelijk naar het Noorden (bv Krka watervallen)

Wil je in de omgeving van Zadar (vliegveld) zitten dan zou je kunnen denken aan hotels/appartementen in de buurt van marina Sukusan. Op zaterdag is het daar complete chaos en een komen en gaan van charter jachten, maar…………de rest van de week kun je er gewoon een kanon afknallen, is er niets te doen. In de jachthaven hebben ze een mooi zandstrandje aangelegd (ligt aan de buitenkant, dus geheel schoon), is ook een prima restaurant te vinden en je zit op 15 min rijden van Zadar. Ook Plitvice is binnen bereik, maar zelfs Trogir is te doen (1,5 uur rijden).

Zoek maar even rondom Hotel Joso (tegenover marina Sukusan)

Andere optie is een werkelijk prachtige plek, Valun op het eiland Cres. Je kunt daar aan het water perfect zitten, auto's kunnen er niet komen, maar………………….het is zo'n populair dorpje dat het overdag in mid-eind Juli/Augustus flink druk kan zijn met dagjes mensen. Is nog geen massa toerisme, maar stil kan ik het niet meer noemen.

Wil je echt een, min of meer, eigen plek aan het water en voor de rest geen buren, dan zul je op de kleinere eilandjes moeten gaan kijken. Je kunt bv een lighthouse huren op veel plekken, maar ook op Google zoeken naar zgn ‘Robinson Crusoë’ huizen. Dan wet je zeker dat je rustig en aan het water zit. Hou je van dat soort plekken dan zul je in Kroatië goed zitten.

• nammerlaan

Norbert……..

Valun, dat is wel lekker gemakkelijk te bereiken met het vliegtuig! Wel een prachtige plek, maar als je Griekenland gewend bent ben je in Valun ´s avonds ook redelijk snel uitgegeten en uitgekeken denk ik!

Wij waren er in augustus, was wel stapelen op het strand…..

• lavanda

Mmmm, Vinisce is natuurlijk heel mooi,maar ook echt een dorp,zonder hotel!! En eerlijk is eerlijk,voor een beetje restaurant moet je op zn minst naar Marina,zo;n 10 kilometer

Dalmatie is druk, maar niet echt overvol,er is altijd plek op een terras bijv. Wachten is bijna nooit nodig…Sterker nog,we hebben in Trogir wel eens gereserveerd bij een goed restaurant,en toen we er kwamen zat er bijna niemand……

En je hebt overal kleine dorpjes om de drukte te ontlopen. Drasnice aan de Makarska riviera bijv. is een klein dorpje wat neit druk is,wel één of 2 hotels heeft…

Maar ook qua achterland en bezienswaardigheden vind ik zelf het deel ten zuiden van Sibenik het mooist….(liever nog het deel na de Makarska riviera)

• Laurens

Ik denk dat Dalmatie wel iets is voor jullie, en dan met name het gedeelte tussen Omis en Makarska. Er zijn enkele leuke kleine vissersdorpjes met een gezellig haventje zoals Pisak bijvoorbeeld, kijk maar eens voor info en foto's op www.villasanmarko.com.

Niet in elke plaats zul je hotels vinden, daarvoor kun je wel terecht in Brela. Erg mooie strandjes en leuke boulevard, maar ook wel weer veel toeristen.

• rita

Hallo,

Zelf ga ik al sinds 1984 naar Plat, een dorpje tussen Dubrovnik en Cavtat, dat heel rustig is.

er is een hotelcomplex maar je kan er ook een appartement huren vlak aan het strand en ze hebben ook hun eigen restaurantje. de vrouw des huizes is kokin.

je kan op google eens kijken op “Nardeli-Plat” dan heb je een idee. Je vindt er ook het hotel op terug, maar daar is het wel drukker.

groetjes

• wim

Heel veel dank voor de informatie die ik mocht ontvangen van een ieder. Ga eens lekker surfen op diverse sites en infokanalen die ik weer via you tube en google kan bereiken. Ook zoover is zo'n geweldig ding waar je allerlei suggesties kan bekijken.

zbogomWim