De temperaturen zijn, over het algemeen, in september nog prima, maar…………….de avonden kunnen al flink koud zijn. Op Lanterna zal dan al veel dicht zijn. De supermarkten sluiten al begin September, veel souvenir verkopers houden het voor gezien, je kunt je afvragen of dat nu wel zo gezellig is.
Lanterna naar Rovinj met de auto kost je, via de Ypsilon, al snel 30 tot 45 min. Kijk maar eens op de kaart hoe je moet rijden. Je steekt bij Lanterna binnendoor naar Nova Vas, dan links af en na een paar kilometer draai je de Ypsilon op. Dan volg je gewoon de borden Rovinj.
Wil je meer zekerheid omtrent de temperaturen dan zou ik doorrijden naar het zuiden, naar de omgeving Split. Daar zal het weer veelal beter zijn, met name 's avonds, ook lekker rustig en er zijn dorpjes waar zowel Rovinj als Porec nog een puntje aan kunnen zuigen, sterker nog, die verbleken gewoon.
Wat ik niet begrijp is dat je graag in Rovinj wilt zijn, maar dan op Lanterna gaat zitten ?
Waarom dan niet gewoon een camping bij Rovinj gezocht er zijn er genoeg ?
Wil je dan echt lage prijzen rondom Rovinj dan zou je eens kunnen kijken naar de 2 campings (Colone en San Polo) bij Bale. Dat zijn geen super moderne campings, maar juist daardoor wel zeer laag in prijs. Kun je aan het water staan en zit je op 15 minuten rijden van Rovinj.
Maar nogmaals, ik zou voor zekerheid gaan v.w.b. de temperatuur en ik zou doorrijden naar het zuiden. Wees niet bang iets aan te treffen wat je niet mooi vindt. Geloof me, 99 % van de toeristen die eindelijk een keer naar Dalmatië rijden komen helemaal lyrisch terug en vragen zich af waarom ze dat niet jaren eerder hebben gedaan. Istrië is aardig, maar het zuiden is, zonder te overdrijven, 10 x mooier.