Zadar - Rab

• De Reizigers C&G

Eerste de alle beste wensen naar iedereen toegewenst !!

ik zoek een beetje advies eigenlijk ! wij willen van sv filip jakov regio Zadar naar de eijland rab gaan,dan richting terug thuis:(

naar het zoeken op het net, wij hebben twee opties,met twee ferries zigjen-prizna dan misnjac-jablanac !! of rij gewoon langs de kust en daar verder op de ferry nemen .

met de twee ferries en eventueel de derde voor vanaf het eijland te zijn denk ik dat ik ben +/- 600 kuna kwijt met de camper ingbegrijpen.

langs de kust rijden kan het ook heel druk zijn in de maand Juli denk ik,daarom deze vraagje.

alvast bedankt.

• Jo

Als je bedoelt sv Filip i jakov nabij Biograd na moru dan is de afstand langs over Pag 154 km en 3 uur reistijd (volgens Google Maps). Of de vaartijden daar inbegrepen zijn weet ik natuurlijk niet. En in ‘t slechtste geval heb je nog 2 keer een half uur wachttijd aan de ferry’s. Deze route gaat een stukje over de A1, dus ook weer tol. Vermijd je die dan wordt de afstand iets korter, zo'n 148 km maar wel zon 15 min langer.

Rijd je over Zadar en dan via de kustweg dan geeft Google Maps een afstand van 159 km en een reistijd van 3 uur 23 min.

Wat de prijs betreft: wij betalen voor ons 2 met wagen en vouwwagen zo'n 170 kuna om van Zigljen naar Prizna te varen, als ze de vouwwagen minder dan 3 m rekenen. Het kampt er om, dus rekenen ze soms het hoger tarief, toch zo'n 80 kuna meer. De prijs naar Rab is ongeveer hetzelfde. Is je camper langer dan 5m dan wordt het zo'n 20 kuna duurder, langer dan 7 m dan komt er nog zo'n 40 kuna bij.

O ja, wij hebben nog maar één keer een stukje van de kustweg gedaan in augustus en toen (2006) vond ik het verkeer best meevallen. Wij rijden de kustweg meestal in juni of september en dan is het al gelijkaardig met die keer in augustus.

• De Reizigers

Jo - heel veel bedankt !! een ook voor tijd te maken ivbm hulp met deze opties,ik denk als ik goed lees,gaan wij voor de kust route,nu dat ik weet dat het is te doen qua drukte,dat had ik eerste bang voor,natuurlijk verwacht ik nie dat wij iets of wat vertraging tegen komt,maar dat is erbij eh,met wachtijden van de ferries zitten wij ook te wachten dus.

Nogmaals bedankt (tu)

• lavanda

Hoi,

De reis van Zadar naar Rab is goed te doen. Maar vergis je niet in de wachttijden voor de ferry Misjnak-Jablanac.Die kan vooral op zaterdag en zondag behoorlijk oplopen……

Ik zou dan in elk geval reizen op een doordeweekse dag….

• De reizigers C&G

hoi jolanda

dat zal ik zeker rekening houden (tu)

alvast bedakt :)-D