Dalmatie in juni

• Tos

Hallo allemaal,

Ik zou graag willen weten hoe druk het in Dalmatie in juni is (regio Sibenik/Split). Wij gaan met z'n 2en op vakantie en zouden straks graag voor de grote drukte aan op vakantie willen, maar een beetje gezellig druk mag het van ons ook wel zijn. Is alles al open in die periode?

Gr.

• Guido

Prima tijd evenals de maand september.

• Jo

Over regio Sibenik/Split kan ik weinig zeggen maar op Pag lijkt het me in juni al drukker dan in september. En in juni was alles vorig jaar daar open (op wat groenten- of broodstalletjes na) en vanaf de tweede week van september ging er steeds meer dicht. Uitzondering waren de kraampjes aan de haven: die waren er nog iets meer in september dan in juni.

Pag in voor- of naseizoen kunnen we echter niet vergelijken met juli/augustus. Istrië hebben we wel in de vakantiemaanden gedaan en ook juni/september maar dan niet in hetzelfde jaar. En dan wordt vergelijken moeilijk natuurlijk.

• Tos

het gaat me echt om de omgeving sibenik/split/trogir. Dat is waar we heengaan. Zolang het maar een beetje gezllig druk is en we niet over de koppen heenlopen en dat er toch wel een beetje bedrijvenheid is.

• Norbert HR

Ik denk dat Trogir nog de meeste kans zal bieden op enige drukte, maar voor de rest zal het nog aangenaam zijn oftewel niet al teveel toeristen.

Voordeel is dan dat je nog goede prijzen kunt krijgen voor appartementen, tripjes (bv boottocht naar kornati), restaurants etc.

Zadar en Split zullen ook wat drukker zijn. Zadar omdat het een studenten stad is en Split is uiteraard een veel grotere stad dan een toeristen dorpje.

• Guido

Ja,Tos,bijna alles is nog open en het is best nog gezellig.Ikzelf zit in september weer in de buurt van Zadar.Je zit daar ook centraal voor een daguitstap naar. de bekende bezienswaardigheden .Normaal…(maar wat is in deze tijd nog normaal met het klimaat ??)…zeer aangenaam.

• Guido

Even terzijde,Norbert,heb je daar nog steeds hetzelfde emailadres : ind….enzv?

• Norbert HR

Dat e-mail adres is inderdaad nog altijd hetzelfde. Het bedrijfsadres bestaat echter niet meer.