Mooie herinneringen

• Jo

Deze reportage van Eén was de aanleiding om in 2002 voor de eerste keer Kroatië te bezoeken. Het meeste van Istrië hebben we ondertussen gezien.

Heeft iemand een idee waar Nic in de bossen die fresco's gezien heeft? Na 4 jaar willen we in het voorjaar nog enkele dagen terug naar Istrië. Op mijn verlanglijstje zeker het natuurgebied Kamenjak om orchideeën te gaan spotten.

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=Zq9FHNsaAz0

• Papa Leone

Dat is in het dorpje Beram.

• lipik

Ja Beram dus : http://www.istrie.org/istrie.php?h=centraal-zuid&o=beram

• Jo

Heb je ook iets over Raša? Op een bepaalde plaats staan daar langs de weg oude karretjes die me uit een mijn lijken te komen. En naast de kerk was ik ooit in iets wat op een mijnmuseum leek. Van die wagentjes moet ik wel ergens een foto hebben (hoop ik, deel foto's kwijt geraakt :().

• Jo

Ga je naar 't vakantiesalon in Antwerpen? Misschien kunnen we afspreken? Wij gaan in elk geval nu vrijdag eens naar Utrecht, Kroatië is gastland.

• Norbert HR

Wanneer je de weg van Labin naar Pula volgt kom je vanzelf langs de dorpjes waar de mijnen liggen (hebben gelegen). Er schijnt een immens ondergronds gangenstelsel te zijn, maar ik ben er nog nooit in geweest. Ik heb ook niet gehoord dat ze toegankelijk zijn voor het publiek, maar je kunt het altijd proberen natuurlijk.

• L

Net terug uit Utrecht! 2 hi tech Kro. stands midden in zaal 7 & verschillende workshops in Pr. Clauszaal, ik vond het heel mooi. Er is heel veel te zien, stand houders zijn uiterst vriendelijk en praten heel goed Engl. Als je de kans krijg “moet” je gaan.

• Papa Leone

Rasa is gebouwd op bevel van Mussolini in 1936 en er is inderdaad een kolenmijn met zoals iedere mijn een gangenstelsel. Maar dit is niet toegankelijk vanwege de veiligheid en gebrek aan onderhoud. In Rasa zelf is er niets te zien.

• Jo

Inderdaad een mooie stand. Goed dat we er eens waren maar 't zal tot één keer beperkt blijven. We kunnen even goed naar Antwerpen en/of Brussel gaan.

• JaPa :o)

Jo,

Heb je Jannie uit Plitvice nog gezien/gesproken op de vakantiebeurs in Utrecht?

JaPa.