kleine camping kroatie

• daan

Hallo,

Wij( 2 volw+ 3 kids van 11,9 en 6 jaar) willen na een paar jaar met de caravan kamperen in Frankrijk eens wat anders proberen nl kroatie.

Het valt me op dat er zoveel grootschalige campings zijn.

Wij zoeken eigenlijk iets tussen de 100 en 250 plaatsen.

Wie heeft tips voor leuke,schone,gezellige en betaalbare campings van bovenstaand formaat.Animatie is niet nodig.Als de kinderen maar lekker kunnen spelen en zwemmen en het overzichtelijk blijft.

Graag reactie en alvast bedankt voor de moeite,

Daan

• Carla

Hoi Daan,

Mogelijk vinden jullie hier iets van jullie gading:

http://www.camping.hr/nl/minicampings

Succes!

• rita

in het dorpje Plat, gelegen tussen Dubrovnik en Cavtat heb je 2 kleine campings. Via de trappen kom je rechtstreeks aan het strand uit, rustig gelegen en toch kan je ook gebruik maken van het zwembad van het hotel.

let wel: vanuit brussel is het ongeveer 2000 km.

als je interesse hebt, mail me maar: rjossart@partena.be, ik bezorg je de gegevens van de eigenaars.

• nammerlaan

Heb zelf al een paar keer gekeken naar Oaza Mira, nabij Vodice…….maarerg geschrokken van de prijzen…..wel een geweldige camping denk ik

• www.allesoverkroatie.nl

Hallo Daan, er zijn inderdaad veel grote campings in Kroatie en de meeste kleine campings hebben geen website en geen reserveringsmogelijkheden.

Maar je kunt ook gewoon op de bonnefooi gaan want langs de kustroute vind je overal campings, inclusief een heleboel kleine campings.

Op mijn website heb ik de beste campings in Istrie omgeschreven, inclusief een lijst van kleine campings in Pula en Rovinj.

http://www.kroatievakantieland.nl/campings-in-pula/

http://www.kroatievakantieland.nl/campings-in-rovinj/

Ik woon zelf in Sibenik, een ideale omgeving voor een mooie vakantie aan de zee. De omgeving is hier prachtig, er zijn veel mooie stranden en eilanden en een overvloed aan mooie plaatsen en bezienswaardigheden binnen een korte afstand van elkaar, zoals Zadar, Vodice, Sibenik, Primosten, Trogir, Split, de nationale parken Kornati en Krka.

Je kunt meer lezen op mijn website www.allesoverkroatie.nl. Laat gerust een berichtje achter als je vragen hebt of als je advies wilt hebben over campings in deze omgeving.

Groeten,

Karianne.

• Ingrid

Niet aan de kust maar in het binnenland tussen Zagreb en de kust ligt deze erg leuke kleine camping Camp Slapic.

Wij zijn vorige zomer op de heenweg richting Krk hier terecht gekomen voor 1 overnachting. Op de terugreis zijn we hier 6 nachten gebleven. We hebben vanaf hier de meren bezocht, Zagreb en het binnenland.

Google de camping maar even, op zoover schrijft iemand precies over de camping zoals wij dat ook vinden:

Deze camping blijft ondanks de snelle groei van “”minicamping" naar middelgroot toch echt gemoedelijk. Veel Nederlanders maar ook toeristen uit andere Europese landen. Fantastisch restaurant met zeer vriendelijke bediening. Riviertje met helder stromend water waarin je fijn kunt zwemmen. Ook geschikt voor kinderen. Leuke kleine dorpjes in de omgeving die (nog) vrij zijn van stromen toeristen. Prachtig heuvelachtig landschap, wandelen en fietsen kan prima. Dagtochten: uiteraard de Plitvitz meren en Zagreb maar je kunt ook de bergen in of zelfs een dag naar zee.

Wij gaan dit jaar zeker weer enkele dagen langs op Camp Slapic.

• christiaan

wij zijn een gepensioneerd koppel die niet te klagen heeft mar toch te eindjes moet zien aan elkaar te knopen en daarom zoeken wij een betaalbare camping voor onzelf en ons caravannetje in kroatie,het zou onze eerste trip naar daar zijn,heeft er iemand suggesties?

• Jo

Wat noem je betaalbaar?

Wij hebben CampingCheques, Camping Key en Acsi Campingcard. Afhankelijk welke je hebt kan je in het laagseizoen kamperen voor een prijs tussen €12 en €18 per nacht voor 2 personen. Ik moet er wel bij zeggen dat het meestal de iets grotere campings zijn die aanbiedingen hebben voor één van de 3 kaarten. Misschien zijn er nog andere aanbieders maar de genoemde 3 zijn zeker in België en Nederland verkrijgbaar.

Campingcheque hebben we meest gebruikt. Je spaart ook een aantal punten (bij overnachtingen, bij aankoop nieuwe cheques, …) en na de eerste aanschaf (voor 3 jaar) kunnen we nu met de gespaarde punten al een 2e keer opnieuw voor 3 jaar verlengen.

Kleine campings vind je op de site van de Kroatische kampeervereniging.

• Marianne

Dag Karianne,

Ik ben per toeval op deze website gekomen en ben er blij mee. Ik ben al ruim 30 jaar een Frankrijk kampeerder en reserveer nooit van te voren omdat je dan niet zeker weet waar je terecht komt en of dat is wat je zoekt. Bovendien komen eerst twee en later weer twee kinderen zich bij ons voegen en gaan na elkaar ook weer eerder weg.

Dit jaar willen wij voor het eerst naar Kroatië. Wat wij zoeken is een kleinschalige camping op loopafstand van een gezellig stadje. Op de camping vinden wij het belangrijk dat we een ruime, schaduwrijke plek hebben waar we dus extra tentjes kunnen neerzetten en weer weghalen, (hou niet zo van straatjes met buren die elke stap volgen). Liefst met zandstrand en evt. zwembad en voldoende en schoon sanitair met klein winkeltje. Wij vermaken ons zelf wel en gaan om de dag met auto op pad om omgeving te verkennen en Kroatië te ontdekken. 'S avonds vinden wij het leuk om zo nu en dan naar de stad te wandelen ivm uit eten of ergens wijntje drinken.

Maak ik kans om zo'n camping in Kroatië te vinden als ik op de bonnefooi reis ? Nogmaals, ik wil me beslist niet vooraf vast leggen of iets betalen. Wij, de ouders zijn er ca. 3 weken en onze dochters met hun vriend komen elk voor 1 à 2 weken en overlappen elkaar 1 week. Nou een heel verhaal, maar ik wil gewoon weten wat er mogelijk is in Kroatië en wil zeker niet het gevoel van Blanes of Salou krijgen. Heb ik in Frankrijk ook nooit gezocht, maar meestal aan kabbelend riviertje met stadje op loopafstand.

Misschien kunt u mij een aantal kleine campings noemen, waar zeker op de bonnefooi plek is. Wij gaan zowat half juli op pad.

Dank vast voor de moeite van lezen en beantwoorden van dit bericht.

Met vriendelijke groet,

Marianne

• mama van 3

Dag Marianne,

Wij hebben vorig jaar een super vakantie doorgebracht op camping Valdaliso in Rovinj.

Voor meer info over onze vakantie zie:

http://kroatie.startpagina.nl/prikbord/read.php?1146,16622522,16870621#msg-16870621

Wij verbleven in een stacaravan, dus kan je niet zo veel vertellen over het camping gedeelte, maar daar is op dit forum wel over te lezen en zeker op Zoover (bij beiden in de zoekfunctie “Valdaliso” invullen).

We hebben een heerlijke vakantie gehad. We hebben inmiddels al best veel plekken in Istrië bezocht, maar blijven het stadje Rovinj zonder twijfel de aller mooiste vinden. Vanaf de camping vaart er een taxibootje naar het stadje, voor als niemand “BOB” wil zijn. Anders ook binnen een paar minuten met de auto te berijden, met prima grote parkeerplaats aan de rand van de stad.

Op de camping heb je 2 strandjes, maar ook veel rots-baaitjes, waar je lekker privé kunt liggen.

Verder mag je gebruik maken van het zwembad van camping Amarin. Dat is een grote camping die tegen Valdaliso aanligt. Je loopt er in een aantal minuten naartoe.

Je geeft aan dat je eigenlijk een camping aan een zandstrandje zoekt. Deze zijn in Kroatië nauwelijks te vinden. De zee heeft hier (fijn) kiezelstrand. Misschien even wennen (zwemmen met waterschoentjes aan), maar wij vinden het eigenlijk wel fijn.

In Istrië zijn veel leuke uitstapjes te maken, mooie plekken in het binnenland en aan de kust.

Even een wedervraag (al hoort die eigenlijk niet op het Kroatië forum thuis ;) ). Wij willen volgend jaar waarschijnlijk eens een ander land bezoeken.

Jouw omschrijving van je vakanties in Frankrijk komen goed overeen met onze wensen. Heb jij tips voor een leuke camping/vakantieplek in Frankrijk?

Dank je wel alvast voor je antwoord en een hele fijne vakantie gewenst!