Camping omgeving Rijeka

• Chima

Hoi,

We zijn op zoek naar een camping in de buurt van Rijeka waar we ongeveer 5 dagen willen blijven.

Ik had op op internet al Camping Preluk gevonden maar daar is eigenlijk weinig informatie van. Verder lijkt het erop dat er niet zo heel veel camping in de buurt van Rijeka liggen.

Heeft iemand misschien nog tips voor leuke kleine campings in deze omgeving?

Alvast bedankt!

• MarkoMarko

Campings in de buurt van Rijeka:

http://www.opatija.net/kampovi.asp

Ik weet niet hoever de camping vanaf Rijeka mag liggen. Wellicht is een camping op het eiland Krk ook een optie.

Zelf heb ik geen enkele ervaring met deze campings.

Ik hoop niet dat je Rijeka uit toeristisch oogpunt uitgekozen hebt om daar 5 dagen neer te strijken. Ofschoon ik het persoonlijk een symphatieke stad vind lijkt me 5 dagen vakantie aldaar te veel van het goede. Een halve dag (op doorreis) is m.i. voldoende. Maar misschien zijn je beweegredenen anders. Is natuurlijk geheel aan jou.

• Chima

Hoi,

Bedankt voor je reactie.

We hebben Rijeka gekozen omdat het enigszins centraal ligt voor wat betreft onze reis. We zijn nog nooit in Kroatië geweest dus alles is sowieso nieuw.

We willen dus een dag of het gebied rond Rijeka verkennen, daarna een aantal dagen de Plitvice meren waarna we door rijden naar het Balatonmeer in Hongarije.

Vandaar dus de keuze voor Rijeka.

• MarkoMarko

Als dat de insteek is, ik vraag me af in hoeverre Rijeka, behalve de ogenschijnlijk centrale ligging, in dit geval een goeie kennismaking met Kroatië wordt. Ik zou bijna zeggen, knip de dagen die je rond Rijeka wil blijven op in bijvoorbeeld 2/3 dagen Istrië om daarna, de overige 2/3 dagen, via Rijeka en de oude kustweg richting Zadar te gaan (eventueel via eiland Pag) vanwaar dan uiteindelijk de autoweg richting Plitvice genomen kan worden. Is qua afstand niet onoverkomelijk en geeft mijns inziens een beter beeld van Kroatië dan (de directe omgeving van) Rijeka.

Mochten jullie toch vast willen houden aan de omgeving rondom Rijeka, dan lijken me de campings in Moscenicka Draga en Medveja meer geschikt dan de andere twee genoemde. Een uitstapje naar het eiland Cres behoort dan ook tot de mogelijkheden.

• wil

Bij Vrsasr liggen 2 leuke campings en daar krijg je wel 5 dagen om.

• Robert

Hier kan ik het helemaal mee eens zijn. En ik woon in Rijeka….

Camping Preluk is een absolute verschrikking. Voor een beginnende indruk zou ik ook kiezen voor een paar dagen Istrie en een paar dagen Noord Dalmatie. Vanuit Rijeka ben je in 2,5 uur in Zadar tegenwoordig als je de kustweg te ver vindt. Ook de eilanden Krk, Cres en Mali Lošinj zijn prima te doen. Het berggebied Gorski Kotar met nationaal park Risnjak (45 minuten rijden vanuit Rijeka) is ook erg mooi en lekker koel.

• Chima

Bedankt zover!

We hebben nog niets vastgelegd dus kunnen nog alle kanten op…:)

Camping Preluk gaat het dan in ieder geval niet worden.

Hoe is het gebied richting Lovran en wat verder naar beneden?

• rebas

Kort bij Rijeka en Opatija ligt het dorpje Icici,een 6 tal km van Opatija.

daar bevindt zich een kleine camping,een 7 tal jaren geleden eventjes verbleven.

Een heel eenvoudige en rustige camping,zonder zwembad.

Ze is wel op loopafstand van het strand,winkels en de bus halte naar Opatija en Moscenicka-draga.

• MarkoMarko

Van Rijeka tot en met Lovran is het aan de kust in feite een aaneenschakeling van bebouwing langs een vrij drukke kustweg. Opatija en Lovran kennen een lange traditie van toerisme. Vooral Opatija is druk te noemen. Lovran is een stuk kleiner en heeft een aardige historische kern, komt m.i. ook wat vriendelijker over. Langs de hele kustlijn (tot en met Moscenicka Draga) blijf je uitzicht houden op Rijeka ('s nachts een gloed van lichtjes). Je hebt daar nergens uitzicht op open zee (maar op Rijeka en de eilanden Krk en Cres).

Achter deze kustlijn begint onmiddellijk het Ucka-gebergte. Als je vanuit bijv. Lovran Istrië wilt verkennen zit je in een redelijke uithoek (maar is wel te doen). Je moet dan of via de tunnel of om het gebergte via Plomin Istrië in.

Vanuit de verschillende plaatsjes langs de kust lopen gemarkeerde wandelpaden naar de top (1400m), maar afhankelijk van wanneer jullie gaan kan het voor wandelen al gauw te warm zijn.

Of Lovran e.o. een aanrader is is natuulrijk afhankelijk van waar je van houdt en wat je zoekt. Zoek je de z.g. gezellige drukte, die zul je daar wel vinden. Rustige strandjes/zwemlocaties zijn er niet.

• Rolph Markvoort

Hallo,

Hierbij een leuke camping in de omgeving van Rijeka op ongeveer een half uurtje rijden naar het westen.

http://www.rivijera-opatija.hr/eng/autokamp.htm

Het is een leuke camping, alles is goed alleen de toiletgebouwen werken tot vorig jaar niet echt naar behoren, 's ochtends vroeg nog warm water maar hoe later je op de dag doucht hoe kouder.

Hoe het nu met het toiletgebouw is weet ik niet.

Groet Rolph