1e keer Kroatie/Zandstrand

• marjolein

Wij willen eind augustus voor het eerst naar Kroatie.

Heeft er iemand tips voor leuke appartementen/hotels aan een ZANDstrand?

Wij hebben 2 dochters van 5 en 2.

En zijn op zoek naar gezellige drukte. (geen massatoerisme maar wel genoeg restaurantjes etc)

Alvast bedankt!

Gr,

Marjolein

• MarkoMarko

Kroatië heeft nagenoeg geen zandstranden. Dat wat zandstrand genoemd wordt is in de verste verte niet te vergelijken met een zandstrand zoals dat in Nederland bekend is. Misschien dat Zlatni Rat op het eiland Brac nog het meest in de buurt komt. Als zandstrand een must is, kun je beter niet naar Kroatië gaan.

• drago

Duce in de buurt van Omis

• Norbert HR

Voordeel van geen zandstrand is weer dat het zand niet overal gaat zitten. Kiezels en rotsen kruipen niet overal in. Je handdoek blijft schoon, net zoals je voeten, de auto etc.

Het water is veel helderder omdat het niet niet wordt vertroebeld door het zand.

Je wordt niet gezandstraald wanneer het een keertje ruwe zee is.

En wanneer je dan naar het strand gaat neem je gewoon een ligbed mee of…………je gaat naar de Makro, haalt daar zo'n groot 2 persoons luchtbed, pomp erbij en je ligt fantastisch ! Zelfs de hond wil erbij liggen (als je die bij je zou hebben).

• J.J.

kijk maar even op de link : www.villa-anastazija.hr

prachtig zandstrand - mooie app. direct aan zee. schaduw onder de Tamarin

en niet te druk.

Groet Joop

• Gerard

Lopar op het eiland Rab, Mooie zandstranden, die langzaam in zee aflopen, je kan er zo ong. 100 mtr inlopen en toch mooi schoon water.In het hoogseizoen is het redelijk druk. Overigens zijn er nog 22 wat afgelegen rustige strandjes maar niet allemaal zandstrand.Enkelen hiervan zijn bedoeld voor FKK gangers.

• Olly

Plaatsje Pakostane, vlakbij Zadar, rustig, kleine stranden, meeste zijn ook zandstranden,

• www.allesoverkroatie.nl

Ik ben het helemaal eens met Norbert, dankzij de rots- en kiezelstranden is de zee in Kroatie zo mooi helder!

Maar er zijn wel degelijk zandstranden te vinden en ik heb op mijn website een artikel geschreven over de beste zandstranden van Kroatie:

http://www.allesoverkroatie.nl/de-beste-zandstanden-van-kroatie/

Ik woon zelf in Kroatie dus als je vragen hebt, laat gerust een berichtje achter op een van mijn sites (www.allesoverkroatie.nl of www.kroatievakantieland.nl)

en ik zal mijn best doen om je vraag zo goed mogelijk te beantwoorden.

Groeten,

Karianne.

• heleen sonnemans

Hallo Marjolijn,

Het plaatsje Medulin heeft een mooi zandstrand,

Het ligt onder in Istrie vlak bij Pula.

Fijne vakantie groetjes heleen.

• Jo

Ha, en waar ligt dat strand dan ongeveer? Met een beetje geluk (als de planning doorgaat maw) zijn wij begin mei in de buurt. Dan ga ik eens kijken.