bedekte caravanstalling in de buurt van Biograd Kroatie

• Stef Suman

Beste Kroatie caravanvakantiegangers,

Mag ik mij even voorstellen? Bijna 40 jaar woon ik in Nederland. Meer dan ik daar, waar mijn wortels liggen, heb gewoond. Door mijn werk en ook mijn activiteiten in de vrije tijd heb ik in al die jaren vele vrienden en kennissen opgebouwd. Over een aantal jaar ga ik met pensioen. Natuurlijk zal ik ze hard missen. Om in contact te blijven met Nederland ben ik van plan in de buurt van Biograd een bedekte caravenstalling te bouwen. Voor het begin zal de bedekking zijn voor +/- 10 caravans en nog meer voor onbedekte stalling.

Mijn erf is gelegen in de buurt van Benkovac. Het is 2 km van de snelweg afslag van Benkovac. Daar vandaan (12 km) is een grote meer (Vransko jezero) waar ook meerdere campings te vinden zijn. Ietsje verderop is de zee en de mooie stranden van Biograd en Pakostane. De stalling is dan centraal gelegen voor zowel naar het noorden alsook naar zuiden van de lange Kroatische kust. Ook niet ver vandaan zijn er nationale natuurparken op zee (Kornati archipel) maar ook Paklenica, Watervallen van Krka, Plitvice meren en ga zo maar door. Op half uurtje te rijden ligt het vliegveld van Zadar.

Mijn vraag aan caravanbezitters is: Heeft het zin om zo iets te bouwen?

In mijn gesprekken met Nederlanders hier maar ook tijdens mijn vakanties in Kroatie spreek ik steeds meer mensen die zich (willen)vestigen in Kroatie. Ook hoorde ik mansen die hun boot of caravan wilden stallen. Mooi klimaat, ruimte, zee en de natuur zijn de sleutelwoorden. In de buurt waar ik woon zijn de huizen en de grond nod redelijk betaalbaar. Over afzienbare tijd zal Kroatie aansluiten bij EU dan niet meer natuurlijk. Mochten er vragen zijn zal ik proberen een antwoord voor te vinden.

Ten slotte, graag reacties over mijn idee of misschien een beter advies.

Tot mails of horens,

Stef Suman

06 53 262 108

• Jo

Misschie kan je best een accountje hier aanmaken, dan kunnen mensen je ook mailen zonder dat je mailadres hier zichtbaar wordt.

edit: als een naam onderstreept is is deze persoon geregistreerd én aangemeld. Je kan dan een privéberichtje sturen waarvan de persoon in kwestie een melding krijgt in z'n mailbox. Die persoon kan dus nooit jouw mailadres hier zien.

• Veiling

Geinterresseerd in een overdekte en afgesloten stalling. Houd me op de hoogte.

• corine

Hallo,

Wij hebben inmiddels een stalling in Turanj. Deze is echter niet overdekt en dat willen we erg graag. heeft iemand inmiddels al een adresje.

We horen het graag.

• sandra

Goedemiddag

Wij gaan dit jaar weer naar kroatie. Naar biograd wij denken erover als de camping bevalt de caravan achter te laten in een stalling. En dan graag overdekt. Dus onze vraag is bestaat de stalling al en wat zijn de kosten dan.

Ik hoor graag van u.

Vriendelijke groet

Richard sandra

• henk van genesen

Best Stef,

Wij zijn op zoek naar een overdekte stalling in de buurt van Biograd.

Ben je inmiddels al daar gestateld?

Verneem graag van je.

Afz. Henk van Genesen

Tel.06-53122034

H.vangenesen@holtgrefe.nl

• Stef Suman

Beste mensen-Kroatië vakantiegangers,

Sinds kort heb ik de mogelijkheid om uw caravan op een professioneel (met herashekken) afgesloten terrein in de openlucht in de buurt van Biograd te stallen. Hierover heb ik al eerder op Kroatië.nl geschreven en nu is het zo ver. Het terrein is afgelopen week helemaal vermalen en vlak gemaakt. Mijn erf bevindt zich in het dorpje Sopot, 2 km van de snelweg afslag Benkovac. Er zijn al Nederlanders die van mijn stalling gebruik (willen) maken. Ik heb plek voor +/- 15 caravans. Mocht u of uw kennissen en vrienden interesse hebben verneem ik graag. Ik woon nog in Rotterdam en ben te bereiken op het nummer 06 53 262 108 of via email stefsuman@gmail.com.

Dank en tot horens of mails,

Stef Suman

N.B. Ook andere mogelijkheden (investeringen) in Kroatië zijn bespreekbaar.

• stef suman

Beste Sandra,

Net heb ik een tekst op Kroatië.nl geschreven over de mogelijkheden die ik kan bieden voor een veilige stalling in de openlucht in de buurt van Biograd. Mocht u na het lezen interesse hebben verneem ik graag.

Groet,

Stef

• harry kloek

Hallo stef suman

misschien een brutale vraag maar vragen kan altijd !

wat heb je nodig om een caravan depot te beginnen in kroatie? grond en geld snap ik maar aan vergunningen?

hoor graag van je

groet harry kloek

• Stef Suman

Beste heer Kloek,

Na mijn vakantie heb ik helaas niet naar deze site gekeken. Intussen ben ik weer voor twee weken in Kroatië geweest en ben net terug. De regelingen om zo iets te starten verschillen van provincie tot provincie. In het algemeen is er niet zo veel voor nodig, zeker niet na de toetreding van Kroatië tot de EU. De locatie moet wel stroken met het plaatselijk bestemmingsplan. M.a.w. locatie moet in een gebied liggen waar deze activiteit mag.

Bel me anders dan kan ik meer toelichting geven.

06 53 262 108

Groet,

Stef