Leuke camping Istrie

• Carla

Beste Kroatië kenners,

Wij zijn van plan dit jaar voor het eerst op vakantie te gaan naar Kroatië. We gaan met onze eigen buscamper + voortent.

Ons zoontje is dan tegen die tijd ca. 9 maanden oud.

Voordat ons zoontje geboren was, gingen wij altijd op de bonne fooi met de camper op reis. Onderweg bepaalden we welke kant we op gingen en naar welke camping. Omdat we nu een kindje hebben, willen we niet het risico lopen dat we 's avonds laat nog aan het rijden zijn, of zelfs helemaal geen camping kunnen vinden. Vandaar dat we nu van te voren graag willen weten waar we naar toe gaan én 2 x een week per camping willen blijven.

In Kroatië zijn wij niet bekend, dus ik wilde graag wat tips voor campings van jullie weten. En dan met name in Istrië.

Natuurlijk kan ik op de sites kijken van reisorganisaties, maar dat zijn vaak hele massale campings. Dat hoeft van ons niet zo. We zijn op zoek naar een camping die qua locatie redelijk dicht bij een leuk gezellig (wat winkeltjes, terrasjes etc) dorpje ligt, zodat we daar naartoe kunnen op de fiets, of liefst zelfs lopend. Verder graag dicht bij de kust (leuke boulevard?) en niet al te ver van wat bezienswaardigheden en mogelijkheden om te wandelen. Niet té toeristisch, maar wel lekker levend. Dat geldt ook voor de camping. Het zou leuk zijn als de camping niet te massaal is, maar wel ‘leeft’ en goede voorzieningen heeft.

Best veel eisen zie ik nu :-), maar wie weet hebben jullie meteen een goed idee voor ons.

Ik ben erg benieuwd!

Groeten,

Carla

• Jo

Om diverse redenen gaan wij net altijd wel naar grote campings. En dan kan ik wel BiVillage aanbevelen. Wij waren er zowel in de maand mei als in september en toen was ‘t er wel heel rustig. Is overigens van 2004 geleden. ’k vond toen dat er nogal veel zon was maar wij waren toen in een huurtent van Roan en die stonden gelukkig redelijk in de schaduw.

Niet echt in Istrië vinden we Straško wel heel goed. Veel schaduwplaatsen. ‘t Is op ’t eiland Pag maar in rijtijd zal dat niet veel verschil maken met 't zuiden van Istrië.

Misschien is in Istrië inderdaad wel meer te zien op korte afstand dan op Pag. De Plitvice-meren moet je zeker zien, maar doe het op de heen- of de terugreis. En boek 2 nachtjes op de camping in de buurt. Dan heb je een ganse dag om ze rustig te bezoeken.

Zelf hebben we een keer of 7 Istrië gedaan dus als je nog meer tips wil laat maar horen. En ga als je kan in mei, juni of september. Op veel campings kan je dan betalen met Campingcheques of met de kaart van Acsi. En dat maakt toch wel een serieus prijsverschil.

• Maria

Porto Sole in Vrsar (bij Porec).

Niet al te grote camping. Grote kampeerplekken, 100 m2 (10 x 10)

Op 10 min. loopafstand van het dorpje Vrsar met restaurantjes, terassen, kleine kinderkermis enz..

Camping heeft een mooi kinderzwembad, zoetwater (wat op de meeste campings niet het geval is).

• carla

Jeetje ik had er toch helemaal geen erg meer in dat ik dit bericht haf geplaatst! Maar alsnog erg bedankt voor de reacties. Ik ga de campings die jullie aanbevelen bekijken.

Gr. Carla