Beste Kroatië kenners,
Wij zijn van plan dit jaar voor het eerst op vakantie te gaan naar Kroatië. We gaan met onze eigen buscamper + voortent.
Ons zoontje is dan tegen die tijd ca. 9 maanden oud.
Voordat ons zoontje geboren was, gingen wij altijd op de bonne fooi met de camper op reis. Onderweg bepaalden we welke kant we op gingen en naar welke camping. Omdat we nu een kindje hebben, willen we niet het risico lopen dat we 's avonds laat nog aan het rijden zijn, of zelfs helemaal geen camping kunnen vinden. Vandaar dat we nu van te voren graag willen weten waar we naar toe gaan én 2 x een week per camping willen blijven.
In Kroatië zijn wij niet bekend, dus ik wilde graag wat tips voor campings van jullie weten. En dan met name in Istrië.
Natuurlijk kan ik op de sites kijken van reisorganisaties, maar dat zijn vaak hele massale campings. Dat hoeft van ons niet zo. We zijn op zoek naar een camping die qua locatie redelijk dicht bij een leuk gezellig (wat winkeltjes, terrasjes etc) dorpje ligt, zodat we daar naartoe kunnen op de fiets, of liefst zelfs lopend. Verder graag dicht bij de kust (leuke boulevard?) en niet al te ver van wat bezienswaardigheden en mogelijkheden om te wandelen. Niet té toeristisch, maar wel lekker levend. Dat geldt ook voor de camping. Het zou leuk zijn als de camping niet te massaal is, maar wel ‘leeft’ en goede voorzieningen heeft.
Best veel eisen zie ik nu :-), maar wie weet hebben jullie meteen een goed idee voor ons.
Ik ben erg benieuwd!
Groeten,
Carla