accomodatie split

• mariel

Wij blijven er maar 3 nachten, dus dat is wel te doen denk ik. Ik weet dat je dan eerst een spoorlijn over moet, dat heb ik gezien op de plattegrond.

Op de site/foto's van de kamer kun je wel zien dat hij niet groot is, maar, ach, we slapen er alleen maar, en zijn het grootste gedeelte van de dag in de stad.

Zolang het er maar schoon is, zijn wij al tevreden!

• mariel

Klopt hoor……macht der gewoonte om het joegoslavie te noemen…..

Ik heb inderdaad ook al eerder op dit forum over de kamers van Ana Bosnjak gelezen, maar ik kon haar met googlen niet vinden.

Toevallig haar advertentie tegen gekomen op de site van Njuskalo.

Ben jij er zelf geweest, omdat je het juiste adres weet?

• Carla

Ben niet bij Ana Bošnjak geweest, maar kom dagelijks door Radunica wanneer ik in Split ben. Eigenlijk is Radunica niet de juiste benaming. Zo wordt het in de volksmond genoemd, naar het nabij gelegen pittoreske pleintje en straatje Radunica. Officieel heet de wijk Lučac. De wijk ligt niet net achter het station (dat is namelijk de wijk Bačvice), maar wanneer je het station uitloopt sla je rechtsaf en steekt dan bij Stari Pazar, de plek waar dagelijks markt gehouden wordt, de straat over naar Radunica. De trein gaat daar overal ondergronds en je hoeft dus niet het spoor over te lopen.

Ik zal je een plattegrond bijvoegen, waarop ook Duplančića Dvori is aangegeven: http://www.cromaps.com/plan-grada-split.html

Je hoeft niet, zoals je mogelijk n.a.v. de plattegrond zou denken, Zagrebačka helemaal omhoog te lopen. Ongeveer halverwege deze straat zul je een onderdoorgang tegenkomen, gevolgd door een trap. Ga hier de trap op, loop door tot het eind van het pleintje in Radunica en sla dan linksaf… dan sta je in Duplančića Dvori en je wandeling is de helft korter ;)

Zoals je zegt, een grote kamer heb je eigenlijk niet nodig. Je zult praktisch de hele dag buiten zijn en het alleen gebruiken om te overnachten. Belangrijk is dat je airco hebt en dat hebben de kamers bij Ana Bošnjak. In die hele wijk vind je overigens kamers te kust en te keur.

Tip: Zorg dat je schoeisel met een goed en stroef profiel bij je hebt! Veel straatjes in Radunica, maar ook in het oude centrum, zijn zeer glad!

• mariel

Bedankt voor de tip over de korte route! Ook de plattegrond heb ik uitgeprint.

Wat die schoenen betreft: ik had al zoiets gelezen over gladde stenen. Normaal gesproken draag ik altijd hakken, maar heb speciaal voor deze vakantie platte open sandaaltjes gekocht. Een slimme meid is overal op voorbereid :-)