Hoi Allemaal
deze zomer willen mijn vriend en ik graag een rondreis (ongeveer 2 weken) maken door Kroatie met de auto. Nu wil ik sowieso naar de Plitvice meren, maar verder vind ik het heel erg moeilijk om te kiezen. Uit dit en andere fora heb ik het idee gekregen dat Istrië misschien beter over te slaan is en dat je beter meer tijd in Dalmatië kunt besteden. Doordat het heel erg toeristisch is in Istrië en Dalmatië rustiger en mooier wordt bevonden. Klopt dit? (smaak is natuurlijk persoonlijk…)
We houden allebei van natuur, lekker wandelen, watervallen, grotten, maar ook van dorpjes met restaurantjes en terrasjes. We gaan begin Augustus, dus natuurlijk wel hoogseizoen en druk. En een beetje toeristisch is niet erg, maar platgelopen worden door dronken jongeren hebben we niet zo zin in.
Nu zat ik te denken om overal twee a drie nachten te blijven, in apartementjes/b&b's of hotels. Ik lees veel dat je dat niet hoeft te boeken van te voren, maar dat lijkt me toch wel eng in het hoog seizoen. Wat raden jullie aan? (de website van Jannie heb ik btw al!) En als ik wel ga boeken, hoe vind ik dan die kleine b&b's?
Welke plaats/gebied mogen we absoluut niet missen? Of heeft iemand misschien zijn rondreis al online staan?
Vorig jaar zijn we naar IJsland geweest, en dat is een stuk makkelijker aangezien je daar gewoon over de ringweg helemaal rond om kunt, haha!
Heel veel vragen, sorry daar voor, maar hoop dat er mensen zijn met veel antwoorden! Alvast heel erg bedankt!