Tolgeld

• JaPa :o)

Jo,

Video-tol voor de A10 in Oostenrijk heb ik bij ASVINAG gekocht, is wel handig omdat ik op de heenreis s'nachts de tolpoort passeer, en ik de beambte dan niet wakker hoef te maken, of hij moet wakker schrikken van het enorme licht wat aangaat als je door de sluis gaat, wel spannend of de slagboom dan ja of nee open gaat. En inderdaad kan je daar geen gebruik van maken met een aanhanger achter de auto.

Voor een retourtje betaal ik € 20,00.

Groetjes:

JaPa.

• JaPa :o)

Hallo Jo,

Bij http://www.tolltickets.com/default.aspx?lang=nl-NL betaal je maar € 1.90 meer voor administratie en verzendkosten, dus als je de vignetten voor Oostenrijk en Slovenië gelijktijdig zoals wij dat doen koopt, dan kost dat totaal maar € 1.90 meer.

Bij de ANWB betaal je nu voor een 10 daags online Oostenrijk-vignet € 10,50. per stuk.

JaPa.

• Jo

'k Geloof dat we vorig jaar aan de grens maar 7,60 betaalden.

• ruzica

Je moet gewoon overal uitkijken of ze wel het goede wisselgeld terug geven,

niet alleen in Kroatie maar ook in Duitsland….. ik gaf voor een 10dgn vignet (Oostenrijk) 50 euro

en kreeg een paar muntjes terug,

had ik toen geen erg in :S (niet opgelet)

kwam er pas bij de volgende stop achter :X.

Dus gewoon met je credit kaart betalen (tu)

• geert en linda

sorry , maar ik zie voorlopig GEENenkel voordeel om het vignet hier te kopen of het zou moeten zijn dat je de douanier 'snachts niet wil wakker maken , ECHT financieel voordeel haal je er toch niet uit , volgens mij zelfs het tegen deel .

Je moet toch eens stoppen om te plassen koop het dan gewoon daar ????

• L

Voordeel van 1€, 2€…..het is geld, weet ik….. maar…..gelukkig kan ik me die extra uitgaven van 2/3 € permitteren. Op het totale reisbedrag is dat z.g.a. niets/nada/niente/nothing…..

• rita

de oplossing: neem de oude weg, laat autosnelweg links liggen, dan betaal je geen tolgeld en dan word je niet bedrogen.

of neem het vliegtuig

• L

Rita,

als je dat doet dan rij je een paar km extra tegen normaal gesproken iets hogere verbruik, dus…?

• Gerrit Peels

Ik heb in al de jaren dat de snelweg nu open is nog geen problemen gehad met tolgeld .

• Jo

Troost je, wij ook niet.