Hoi allemaal,
ik kom zojuist terug van de vreemdelingen politie hier in Split en ze missen een papiertje voor onze aanvraag voor een tijdelijke verblijfsvergunning (voor 1 jaar). Het gaat om een bewijs van ziektekostenverzekering. We zijn verzekerd via een expat verzekering, omdat we eigenlijk bar weinig keus hadden. Het is heel duur en met een slechte dekking dus ik zou maar al te blij zijn om daar vanaf te komen. Komt het dus even goed uit dat ze die verzekering niet accepteren bij de vreemdelingenpolitie (waarom is mij overigens een raadsel).
De politie dame zei tegen me dat ik een NL/HR 111 formulier moest regelen. Dit heb ik net zitten nazoeken en die vlieger gaat voor ons niet op want zo'n formulier is in het geval men in Nederland verzekerd is en voor een korte periode naar Kroatie zou komen. Wij zijn uitgeschreven in Nederland en daar niet meer verzekerd. De politie dame zei ook dat als ik niet aan een NL/HR 111 kon komen (!?) dat ik dan een Kroatische verzekering aan moest vragen.
Nu is mijn vraag: wie heeft hier ervaring mee? Hoe zijn jullie emigranten verzekerd? Nog tips inzake welke verzekeringsmaatschappij?
Dank en een fijn weekend!!