route naar Porec

• Sylvi@

Hallo,

Wij willen de volgende route gaan rijden naar Porec (om de tunnels zoveel mogelijk te vermijden):

Grensovergang Duitsland Passau–Graz–Maribor–Porec.

Wie heeft ervaring met deze route? Is het aan te raden of zijn er goede alternatieven?

Ik weet dat je hiermee iets om rijdt, maar ik vermijd graag tunnels ;-)

Groetjes,

Sylvia

• Jo

Wij hebben die al gereden, net als Villach/Lublijana/Zagreb en er zijn ook tunnels. Die ene is zelfs langer dan op de route via de Karawankentunnel. Wel iets vlakker, denk ik.

ik houd het op “een goed gevoel” en daarmee rijden we meestal via Villach. Een echte uitleg heb ik er niet voor.

• Bo

Volgens mij heb je evenveel tunnels op beide route's.

Het enige voordeel dat je zou kunnen hebben om via Maribor te gaan

is dat de tunnels waarschijnlijk iets minder druk zijn.

Volgens mij wel een eindje om hoor naar Porec.

• lavanda

Om de langste tunnels in Oostenrijk te vermijden kun je ook de B99 nemen. Dat is een schitterende route, werd een aantal jaren geleden gebruikt toen een tunnel was afgesloten na brand. Als je zonder caravan bent, kn je ook nog de Wurzenpas nemen om de Karawankentunnel te ontwijken. Hiermee heb je de langste tunnels tussen Munchen en Porec uit je route geschrapt…..

• JaPa :o)

En dan krijg je nog wel minimaal de Katschbergtunnel met een lengte van 5439 meter.

Met dit filmpje kan je er al een beetje aan wennen.

http://www.youtube.com/watch?v=FV6JdsBeunA

Veel sterkte, en een fijn vakantie toegewenst door:

JaPa.

• MariaR

Wij nemen ook Villach, is de kortste weg en tunnels heb je op elke route.

Is prima te doen hoor, alleen de weekenden zijn erg druk maar doordeweeks ben je er zo doorheen.

• Sylvi@

Bedankt allemaal voor de tips/adviezen en voor het filmpje ;-) (Japa)

Wij gaan op een doordeweekse dag (woensdag), ik begrijp dat het dan minder druk is bij de tunnels.

Misschien is Villach toch een optie. Qua kilometers is Graz-Maribor verder maar qua rij uren is de route bijna even langs als via Villach

(volgens routenet.nl)

Ik ga nog even kijken naar de B99 (dank je voor de tip Lavanda) Mogelijk is dat nog een idee.

En anders is het ogen dicht (als passagier) en rijden maar.

We hebben in ieder geval heel veel zin in onze eerste keer Kroatië!

Groetjes,

Sylvia

• Jo

Verslagje nadien? Altijd plezant om de eerste ervaringen van anderen te lezen (en te vergelijken met onze eigen ervaringen).

• JaPa :o)

Sylvi@,

1. Vanuit Munchen naar Porec is via Villach ca. 564 km. met een reistijd zonder oponthoud van ca. 6:00 uur.

2. Vanuit Munchen naar Porec is via Graz en Maribor is ca. 748 km. met een reistijd zonder oponthoud van ca. 8:00 uur.

3. Vanuit Munchen naar Porec is via de B99 ca. 580 km. met een reistijd zonder oponthoud van ca. 6:30 uur.

4. Dan zou je ook nog binnendoor via de Felbertauernstrass/B108 en een stuk Italië kunnen rijden, dat is dan vanaf Munchen ca. 502 km. met een reistijd van ca. 7:00 uur.

Maar als je tijdens het rijden in de tunnels je ogen zou sluiten, dan is de onder punt 1 genoemde rit aan te bevelen.

Een fijne vakantie toegewenst door:

JaPa.

http://www.eilandkrkkroatie.nl

Het zou inderdaad leuk zijn om een vakantieverhaal(tje) te schrijven voor plaatsing op mijn website.

• Jo

Als je de bedoeling hebt via Graz en Maribor te rijden moet je natuurlijk wel niet via Munchen gaan. Dan ga je in Duitsland noordelijker. Dus Frankfurt-Nurnberg-Graz. Wij rijden meestal KarlsruhStuttgart/Munchen/Salzburg.

Vanuit België is zelfs over Luxemburg dan korter maar niet sneller en wij hebben het ooit één keer zo gereden en nooit meer. 'k Vind Brussel-Luxemburg ontzettend saai. De enige reden zou kunnen zijn om nog wat goedkoper te tanken in Luxemburg.