route naar Porec

• lavanda

Voordeel is dat je voorbij Salzburg nog de B99 kunt kiezen,mocht er veel oponthoud zijn bij de tunnels…ga je gewoon bij Radstadt de autobaan af. Daardoor hebben wij hem 2 jaar geleden ook gereden. Er was een ongeluk net voor de tunnel…het is een mooie route, niet al te veel bochten,wel behoorlijk hoogteverschil…….

• JaPa :o)

Jo,

Dat klopt, dan wordt het van Nurnberg naar Porec via Graz ca. 857 km. met een reistijd zonder oponthoud ca. 8:30 uur.

JaPa.

• Sylvi@

Ik denk dat ik mijn ogen maar dicht moet doen :S

Het is meer de combinatie: drukte onderweg en een tijd in de tunnel.

Maar als de drukte meevalt dan moet het wel lukken.

Ik ga nu wel opnieuw kijken naar een overnachtingsadres, deze was gericht op de route via Graz/Maribor.

Tja, een verhaaltje…ik zal mijn best doen. Ik zal sowieso op dit forum laten weten hoe het ons is bevallen na

de laatste jaren steeds in Scandinavie te zijn geweest :)

Wederom heel erg bedankt voor het meedenken allemaal. Het maakt de voorpret nog groter!!

Groetjes,

Sylvia

Sylvi@,

Voor een ontzettend goed overnachtingsadres in Oostenrijk kijk dan eens op de website van HausHeimat http://www.hausheimat.com

JaPa.

• Robert

De Katschbergtunnel en Tauerntunnel hebben sinds kort twee tunnelbuizen. Dit scheelt al enorm, want je hebt geen tegemoetkomend verkeer meer.

De enige lange tunnel met 1 buis die nog over is is de Katschbergtunnel (grens Oostenrijk-Slovenie). Die kan je ook ontwijken door bij Villach richting Italie (Udine) te rijden. Scheelt geeneens zoveel tijd.

Robert,

Je bedoelt natuurlijk de Karawankentunnel!

Groetjes:

JaPa.

• Robert

ja, sorry foutje…

• rovinj

ik hoor niemand om dan over de brenerpass te gaan

ik ga volgende week naar rovinj maar ik ga over die pas ( stelt niks voor hoor)

pozdra

• Sylvi@

@JaPa,

Bedankt voor de tip.

Ik heb ze gemaild voor info.

Groetjes,

Sylvia

• Sylvi@

Brennerpas?

Die is toch richting Italië?

Zak je dan niet te ver af naar het zuiden.?

groetjes,

Sylvia