vakantie mei

• ton

Vetrekken als extraatje, op 17 mei voor 10 dagen naar Porec. Onze caravan staat er 8 jaar in Depot. In juli gaan we natuurlijk weer.

Was even benieuwd of er momenteel nog bijzonderheden waren op de route Kassel, Munchen, Villach Lublijana en Porec.

En hebben mensen nog tips om speciaal in mei iets te doen wat in juli niet kan of je niet kunt zien

gr

Ton

• Jo

Naar het natuurgebied bezuiden Premantura orchideeën bekijken. Ooit zag ik er 4 verschillende soorten op minder dan een meter van mekaar. Als de natuur net als hier 14 dagen later is kan je nog geluk hebben. Wij zagen ze toen rond 8 mei. En ze bloeien echt niet lang.

• L

12/05 naar Dubrovnik, ook niet verkeerd.

• Robert

Ik weet dat ze in Duitsland druk bezig zijn met een extra rijstrook op de acht (Munchen-Stuttgart). Dat levert veel vertraging op. Hier ben ik een maand geleden langs gereden richting Nederland.

Terug via Frankfurt-Neurenberg-Munchen- Villach-Ljubljana geen bijzonderheden opgemerkt, behalve de gebruikelijke vele kortere wegwerkzaamheden. Hier ontkom je niet aan in het voorjaar.