Fietsen in Istrie Rovinj

• Rene

Hoi

Wij gaan deze zomer voor het eerst naar Kroatie en wel naar het plaatsje Rovinj in Istrie nu willen we onze eigen fietsen meenemen maar is deze omgeving goed met de fiets te verkennen of is het te heuvelachtig om met een gewone fiets te fietsen wie kan ons van informatie voorzien al vast bedankt

Groet

Rene

• rovinj

kom al 32 jaar in rovinj

begin er niet . als je je leven zat ben dan wel

en waarom fietsen mee . een dag huren kost om gerekent 10 euro

je kunt wel fieten in punta corrente dat is een natuurpark bij rovinj bij hotel eden

ik ben net terug van rovinj dag temp was gemideld 28 gr

pozdra

• Jo

Gewoon doen. Fietsen is er niet gevaarlijker dan in Vlaanderen. Wel uitkijken natuurlijk.

• rovinj

nu rene ik denk dat ze in belgie ook geen fietspaden hebben . vandaar deze opmerking uit vlaanderen

jo weet zeker niet dat de kroate als gekken rijden .

jo moet een de berichten zien op istie news zal ze zien dat er veel ongelukken gebeuren met dodelijke afloop

of ze moet eens een kerkhof bezoeken al daar . ik denk dat ze zelf niet fiets

pozdrav

• Jo

Als iedereen zo redeneert zal er natuurlijk nooit wat veranderen. En hoe het in de omgeving van Rovinj zit weet ik niet maar in de omgeving van Fazana was een aantal jaar terug minstens één route voor mountainbikers uitgestippeld. En hier op Pag geeft de overheid zelfs een kaartje uit in diverse taalversies met minstens 10 fietsroutes.

Verder zijn het niet enkel de Kroaten die soms onverantwoord rijden, met name de Italianen en Oostenrijkers kennen er ook wat van.

• aggie

wij nemen al jaren onze sportfietsen mee ,en gaan elke morgen vanaf de camping naar porec koffie drinken

heerlijk tochtje over redelijke asfalt binnendoor wegen

natuurlijk goed uitkijken en niet op de hoofdweg rijden

alles beter dan steeds in die warme auto te zitten

dus gewoon doen

succes

• G

wij hebben drie jaar geleden ook gewoon de fietsen meegenomen naar Rovinj. wij zaten in een apartementje en moesten een best stuk lopen naar het centrum en strand. waren blij dat we fietsen mee hadden. Beetje zwaar over de steile heuvels, maar wel te doen. Dus in Rovinj zelf is het goed te doen. Daarbuiten kan ik er niet veel over vertellen, dat hebben wij niet gedaan.

• lipik

Fietsen in Kroatië :

Voor alle duidelijkheid, ik kom al 20 jaar in Kroatië. Het weggedrag is er in die 20 jaar zeker veranderd ! In 92 was een zebrapad oversteken in Opatija gevaarlijk. Nu stoppen (de meeste) auto's voor een voetganger op een oversteekplaats. Maar dit betekend nog zeker niet dat m'n er rijdt zoals de (gemiddelde) Vlaming of Nederlander.

Fietsen op zich is er zeker gevaarlijker dan bij ons, vooral dan op de gewone wegen. Op speciale fietsroutes is het natuurlijk wel veilig(er). Ten eerste zijn er zo goed als geen fietspaden op de normale wegen. Deze wegen hebben veel bochten wat ook al niet bevorderlijk is voor de veiligheid. En dan zijn er de weggebruikers die geen fietsers gewoon zijn of, de toeristen, die de wegen niet gewoon zijn.

Mijn advies : wees voorzichtig, probeer de normale wegen te mijden en gebruik zoveel mogelijk grintbanen en speciale fietsroutes.

Wat fietspaden in Vlaanderen betreft : Ja ze zijn niet zo talrijk als in Nederland en neen ze zijn ook niet zo veilig als in Nederland. Maar wij hebben dan weer wel goed bier ;-)

Hans

• Klaas.

Via onderstaande link kun je fietsroutes met de moeilijkheidsgraag vinden in Istrie. Ook in de omgeving van Rovinj.

http://www.istria-bike.com/nl

• Jo

Goed bier? 't Beste bier bedoel je toch?

Maar laat ons eerlijk zijn, de kroatische pilsjes laten zich ook best drinken.