Goedkoop bellen vanuit Kroatië

• Jo

Voor zover ik weet géén. Als onze dochter met een Belgisch nummer naar ons Belgisch nummer in Kroatië belt dan betaalt zij een gewoon gesprek maar betalen wij de extre “roaming”-kosten. Maar als zij naar een Kroatisch ummer belt dan betaalt zij de roaming kosten. Ik denk dat het met een Kroatisch nummer vanuit Kroatië net zo werkt.

En er zijn 2 oplossingen om de extra kosten te beperken: niet bellen of thuisblijven. Of de derde oplossing: skypen.

• lavanda

Je kunt natuurlijk ook een oude telefoon meenemen, daarmee bellen met je kroatische kaartje….en gebeld worden op je eigen nummer….Ben je toch helemaal zeker van je zaak??

• Jo

Ik denk dat je beter gebeld wordt op je Kroatische kaartje. In feite iets om echt uit te zoeken. Jammer dat de websites van de diverse telefoonoperatoren zo verdomd onduidelijk zijn betreffende tarieven en bijkomende kosten. In veel gevallen betaal je namelijk niet enkel tijdsduur maar ook een connectiekost.

• Sylvi@

Gekke vraag misschien maar mijn kinderen zijn veel bezig met What's App (sms'en via internet) op hun smartphones.

Als ik de tele2 card in Kroatië voor ze koop, kunnen ze dit dan doen met deze card?

Dan staan we thuis niet voor onverwachte kosten, qua gebruik van MB's in het buitenland, en kunnen ze wat contact houden met vrienden.

Iemand ook enig idee waar ik in de buurt van Bijela Uvala zo'n Tele2card kan kopen?

Groetjes,

Sylvia

• Carla

Als je kinderen in Kroatië gebruik maken van WIFI op de camping en/of een Hotspot in bijv. Poreč hoef je daar geen Tele2-kaart voor te kopen. Ze kunnen gewoon met hun Nederlandse simkaart gebruik maken van What's App. What's App is sowieso, wereldwijd, gratis. Wanneer ik in NL ben gebruik ik ook mijn Kroatische simkaart op WIFI en Hotspots… geen enkel probleem.

• Sylvi@

@ Carla, je hebt gelijk. Alleen…..moet je dan net in de buurt van Wifi of zo'n hotspot zijn. Als je maar even op “gewoon” internet gaat om te What's appen

dan loopt de rekening bij de Nederlandse provider alweer op. Om dat te vermijden lijkt me zo'n Tele2 card heel handig.

• Carla

Als ze een smartphone hebben, heb je de optie om roaming te blokkeren. Je ziet dan ook een “R” op de bovenbalk verschijnen. Dan komen ze dus nooit op ‘gewoon’ Internet en kunnen ze je niet op kosten jagen ;) Zelf heb ik deze optie ook ingesteld staan wanneer ik mijn Kroatische kaart in NL gebruik. Ik weet niet hoe groot de dekking van de hotspots in Poreč is… in Split is de dekking heel uitgebreid.

• Slimbo

Thea Schreef:

——————————————————-

> Een tip voor mensen die vanuit Kroatië goedkoop

> willen bellen naar een vastnummer in Nederland.

> Koop bij een kiosk of bij de kiosk in de Konzum

> supermarkt een sim kaart van Tele 2 voor 50 Kuna.

> Bellen kost dan maar 1 Eurocent per minuut ofwel 7

> Kuna. Start tarief is 29 Eurocent. Wij kregen deze

> tip van mensen op de camping. Jammer dat wij dit

> niet eerder wisten, had ons een hoop geld

> uitgespaard.

7 kuna is 1 euro, niet 1 cent. Gelukkig kreeg je deze ‘tip’ te laat, anders had je voor honderden euro's ‘goedkoop’ gebeld.

• voske

tip voor de achterblijvers in nederland

en voor langblijvers in kroatie

wanneer je in het bezit bent van een kroatisch mobiel nummer kunnen de achterblijvers in nederland

je ten alle tijden goedkoop bellen voor zo n 10 tot 15 eurocent

zie televergelijk.nl .

voer daar kroatie en mobiel in, en dan zie je een heel ritsje verbindingnummers.

voor nederlanders die regelmatig naar kroatie komen en daar verblijven– zoals Japa– is het de moeite waard om

je aan te melden bij localphone met je kroatisch nummer.

met je mobieltje kost het dan 1,1 cent p.min. naar een vast nummer in nederland

en ongeveer 7 cent naar een mobiel nummer in nederland.

het werkt fantastisch !

BELLEN zou ik zeggen

• voske

p.s de site is localphone.com

was de com vergeten

iets meer uitleg, je stort geld via paypal op localphone.com

je laat de telefoonnummers verifieren

(localphone belt dan terug via de computer)

je geeft via je eigen pagina bij localphone de nummers op die je wilt bellen

je krijgt voor elk nummer een apart nummer in zagreb, en je krijgt je verbinding zonder tussenkomst

van iets of iemand.

je kunt ten alle tijden je verbruik controleren, en 1 x per maand krijg je per e mail een totaal overzicht.

succes !