Zou er iemand een tekstje kunnen vertalen naar het Kroatisch ? Liefst iemand die het Kroatisch als moedertaal heeft gezien de belangrijkheid van deze tekst.
Het gaat over iemand die een dodelijke noten-allergie heeft. Deze persoon geeft altijd een briefje af in hotels, restaurants, enz…
Deze persoon gaat op 4 juli naar Kroatie op reis.
Alvast bedankt,
Hans
*** tekst ****
Ik heb een dodelijke notenallergie, is het mogelijk om hiermee rekening te houden? Vooral zaken zoals brood, koekjes, gefrituurde zaken, oliën, pesto, sommige pasta's, ijscrème, chocolade, zaken met een korstje en degen vormen het grootste risico moeten gemeden worden. Ook dadels en vijgen mag ik niet eten. Het is eigenlijk best om de verpakking van de producten te controleren aangezien ze soms ook onverwachtse zaken noten kunnen bevatten (bvb. kaas, kippenvleugeltjes, kauwgom, muntjes, snoep,…). Indien er over een product getwijfeld wordt, vermijd je het best. Omdat mijn allergische reactie dodelijk kan zijn, mag ik namelijk geen risico nemen. Bij twijfel of vragen, laat het mij zeker weten, ik wil gerust helpen Alvast bedankt!
*** einde tekst ***