notenallergie - vertaling

• lipik

Zou er iemand een tekstje kunnen vertalen naar het Kroatisch ? Liefst iemand die het Kroatisch als moedertaal heeft gezien de belangrijkheid van deze tekst.

Het gaat over iemand die een dodelijke noten-allergie heeft. Deze persoon geeft altijd een briefje af in hotels, restaurants, enz…

Deze persoon gaat op 4 juli naar Kroatie op reis.

Alvast bedankt,

Hans

*** tekst ****

Ik heb een dodelijke notenallergie, is het mogelijk om hiermee rekening te houden? Vooral zaken zoals brood, koekjes, gefrituurde zaken, oliën, pesto, sommige pasta's, ijscrème, chocolade, zaken met een korstje en degen vormen het grootste risico moeten gemeden worden. Ook dadels en vijgen mag ik niet eten. Het is eigenlijk best om de verpakking van de producten te controleren aangezien ze soms ook onverwachtse zaken noten kunnen bevatten (bvb. kaas, kippenvleugeltjes, kauwgom, muntjes, snoep,…). Indien er over een product getwijfeld wordt, vermijd je het best. Omdat mijn allergische reactie dodelijk kan zijn, mag ik namelijk geen risico nemen. Bij twijfel of vragen, laat het mij zeker weten, ik wil gerust helpen Alvast bedankt!

*** einde tekst ***

• Mirjana

Getogen en geboren in Kroatie bij deze de vertaling;

Ja imam smrtonosnu alergiju , mozete li molim vas s tim racuna da vodite.

Alergicna sam na kruh, kekse, pohovane i fritovane stvari, ulja, pesto, neke vrste paste, sladoled, cokoladu, stvari sa koricom ili kvascem su najveci problem.

Datulje i smokve su mi zabranjene. Ako mozete da kontrolisete pakovanje i sadrzinu sastojaka prije serviranja. Orahe, ljesnike, bademe i sve sto takve stvari sadrze.

Ako o necemu niste sigurni pitajte me posto je stvarno znacajno za moje zdravlje.

Puno hvala unaprijed.

• lipik

Hartelijk dank Mirjana !

Deze mevrouw zal met een gerust(er) hart naar Kroatie op vakantie gaan.

Hans

www.maroflin.com

ps : als je in de buurt van Gorski Kotar bent begin juli, kom dan maar een Duvel drinken ;-)

• JaPa :o)

Lipik,

Ik hoop dat ze in Kroatië hiermee rekening kunnen houden, dit is voor hen dus ook niet alledaags.

Ik hoop voor haar dat het allemaal valt te regelen, en zou na haar vakantie graag willen horen hoe het is gegaan, ik vindt het maar eng, want het gaat toch om een “dodelijke noten-allergie”.

Ik wens haar in iedergeval een hele fijne vakantie in Kroatië toe.

Met vriendelijke groet:

JaPa.

Hallo Mirjana,

Alles goed met je?

En hoe gaat het met je moeder Jannie?

Zijn de Kroatische wateronderzoekers nog steeds bij haar in Plitvicka Jezera?

Hartelijke groeten van:

JaPa.

• lipik

Ik hou jullie op de hoogte in zover ik op de hoogte gehouden word door deze persoon.

Hans

• Mirjana

Geen dank doe ik met alle liefde als ik zo iemand kan helpen. Mocht ze verder nog vragen hebben dan hoor ik dat graag en ze kan ook contact opnemen met mijn moeder die nu in Kroatie zit op email jannierapaic@live.nl en mocht ik in de buurt zijn kom ik zeker langs , dank je!!

• Mirjana

Dank je gaat goed, best druk met mijn werk zoals altijd. In juli gaan we richting Kroatie voor een week en dan nog 2 naar Italie. Met moeder Jannie gaat ook goed die archeologen waren niet geweest probleemen met financieen, dus dat viel een beetje tegen. Ze is nu druk bezig met nog wat werkzaamheden rond en in het huis er is altijd wel wat.

Als U in de buurt bent moet wel even langskomen vindt mijn moeder leuk, gezellig aan een hollands bakkie!!!

Mirjana,

Hartelijk dank voor dit antwoord.

Wat het bezoek aan je moeder betreft, hadden we dat dit jaar willen doen, maar ze had ons eerder laten weten dat ze tot 15 juni/15 juli “vol” zat met inderdaad de archeologen, dus hebben we het bezoek aan Plitvice en uiteraard het bezoek en overnachting bij je moeder in onze vakantie voor het volgend jaar (15 mei t/m 15 juni) gepland, dus laat dat maar aan haar weten, en dan drinken we samen een lekker hollands bakkie koffie.

Met vriendelijke groet:

JaPa.

http://www.eilandkrkkroatie.nl

• Jo

Koffie drinken bij Jannie is altijd gezellig. En voor ons heeft ze altijd een ander overnachtingsadresje gezocht (en gevonden). Misschien doen we volgend jaar wel weer eens Plitvice aan.