Hallo,
Wij twijfelen tussen Makarska of Omis. Nog tips/Advies?
Het is voor ons de bedoeling om te kamperen / rondreizen door kroatie. (O.a. Istrie / Plitvicemeren en vanaf daar door naar Omis of Makarska) In juli / Augst.
Het is voor ons de bedoeling om het e.e.a. aan activiteiten in de omgeving te doen. (Raften, Canyoningen, klimmen). Nu heb ik begrepen dat dit in Omis mogelijk is op de Centina rivier. Daarbij zoeken wij ook nog een leuke stad voor het ontspannen tussen door. Ook wilden wij vanuit Omis uitstapjes doen o.a. naar Krka watervallen, Split, Salona etc.
Weet iemand of het ook mogelijk is om te Glettersteigen in de omgeving van Omis.
Ik twijfel tussen beide plaatsen, omdat ik niet weet om Makarska ook “buitensport” activiteiten aanbiedt en ook het centrum zou daar leuker zijn? Ook zou Makarska over een mooier “zand/kiezel” strand beschikken dan Omis?. Echter heb ik in Makarska ook niet echt “goede” campings kunnen vinden. Bij Omis zaten wij te denken aan camping Sirena, wij kamperen met een tent.
Nu heb ik ook het e.e.a. gelezen over de plaats: Starigrad en buitensport activiteiten. Zit er een “groot verschil” tussen Starigrad en Omis? Het centrum Starigrad is volgens mij kleiner en minder gezellig?
Ik hoor graag van jullie.
Alvast bedankt,
Groeten,
Patrick